Fästingar
Det kröp en fästing på Astra idag. Tur att den inte hade hunnit sätta sig ännu. Har ju fördel att Astra är vit så det syns oftast om något kryper på henne. Såvida dom inte går och gömmer sig i hennes prickar.. =P
Har ni hittat några fästingar ännu på era hästar?
Windy hade också en idag, på halsen. Pillade bort den, den hade inte heller satt sig. Hon är ju också vit så man ser det tydligt. ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Inte på häst men på hund för ett par veckor sedan. Det sägs att det kommer att bli ett riktigt fästingår i år, SUCK! Hatar verkligen dessa kryp, vad är de bra för? INGENTING!

Jag har inte hittat på mina hästar men på båda mina hundar och några av katterna. Men det var ett tag sedan som dom vaknade fästingarna.

Här i norr har vi den turen att det inte finns alltför många fästingar. Har aldrig haft någon på mina hästar (ägt hästar sedan -94) och i fjol var först gången vi hittade en fästing på katten. (haft katt i 8 år)

på kaninen har jag hittat en, han får gå lös i trädgården när vi är hemma så han kan samla på sig måååååånga fästingar. men än så länge har det bara varit en.

#4# Herregud vad härligt reddie. Här har vi massvis av fästingar. Det är jätteäckligt att lägga sig och kela med katten på sommaren. Då kryper det garanterat en fästing på en efteråt. Burr! Har t om haft två på mig som hade satt sig. Elin en gång och gubben min en gång.

#5# Hur törs du ha kaninen lös ute på dagarna när ingen är hemma? Är du inte rädd för att räven eller en rovfågel kommer och tar den? Eller att den springer bort? Själv hade jag ju 2 kaniner dom fick springa lösa men bara när jag passade dom.
Kul att Lykka är svart liksom.. Jag brukar dra igenom handen över hela henne för att känna.. Ska lägga på Switch snart, hittade inte alls många förra året när jag hade det :)

#2 det är fasanens huvudföda.
Har inte hittat nån på hästen, men hunden har haft två redan.. Och pappa en. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Har ej sett någon på hästarna men våra katter ha haft flere stycken redan 

#7 när vi ÄR hemma, när vi är borta så får han bara vara i köket! men det är lite jobb med att få in honom för han tkr att köket är för litet…just nu så är han ute och vägrar gå in…