Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 3548 ggr
[LoveNasse]
0

Har dessa läger bra rykte?

Har någon av er/bekant varit eller hört något bra/dåligt om dessa läger:

Nybacken

www.nybyggetsridlager.se

Åby rid och tränings läger

www.aby-ridlager.se

Baståsen rid och träningsläger

www.bastasen.com

MW stuteri

?? Tacksam för svar :D

NettanLindholm
0

Jag har varit på Åby och Stuteri MW av de du räknat upp och jag älskar båda !
I Åby har jag ridit på ridskolan i 12 år, dock inte längre och det finns, enligt mig, inte nån bättre ridskola !
Stuteri MW är ju annorlunda eftersom det är just ett stuteri också, och det är vääldigt lärorikt ! mycket trevliga hästar på båda ställena Glad

[LoveNasse]
0

#1 Okej tack :D

Lagerquist
0

Har också varit på Åby, tyckte det var himla bra! Glad

Birke
0

Kan bara tala efter egna erfarenhet, och Åby är bra:)

[LoveNasse]
0

Okej tack :D Jag misstänkte att Åby är bra, väldigt många säger det!

h-aaanna
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kan inte någon av er på åby berätta om lägret, hur det var där. Hur hästarna var och så vidare?
Ska nämligen till läger 2 i sommar, och är orolig att jag inte valt rätt läger. Jag valde lägret eftersom jag vill bli bättre (träningsläger) men många säger att det är ganska unga människor som åker dit, själv är jag 17. Och ska dit med en kompis.
Tipsa lite hästar gärna :D

NettanLindholm
0

det är upplagt som de flesta läger är. två ridpass på en dag, oftast dressyr fm och hoppning em. En dag rider man ut och som avslutning har man en liten hopptävling. Man lär sig verkligen mer och man får den hjälp man vill ha för att utvecklas så mycket man kan göra på en vecka. Det beror ju lite på vad man väljer för läger också, eftersom det finns olika ridvaneåldrar. Vilket ridlärare ska du ha ? :)

Hästar är svårt att säga, då jag inte riktigt vet vilken typ du vill ha riktigt ;)

xcandygirl
0

Lyssna.

Jag var på Bastis förra året, och det var en utav de bästa somrarna i mitt liv!

Hon som äger stället är däremot inte rädd för att ställa frågor vars svar kan vara väldigt dumma osv. Man får inte ha lätt för att bli arg, för då kan jag garantera att ni inte gillar henne. Jag tycker hon var riktigt trevlig, men vissa andra tyckte bara hon var jobbig.. Annars kan man välja fälttävlanslägret som hennes dotter har hand om.

Men!
Baståsen kan jag verkligen rekomendera! Jag lärde mig otroligt mycket redan första dagen. Jag älskar det stället och planerar att komma tillbaka i år igen! Skrattande(L)

xcandygirl
0

Haha.. Jag har en vana att först säga "lyssna" och det verkar som om det börjar hoppa in i fingrarna på mig med.:( haha .. Skäms

[Agneslundin]
0

nybyggets ridläger va jag på i sommras, jag tyckte inte det var bra men det är ju olika

h-aaanna
0

Nettanlindholm: Åh vad gullig du är som skriver så mycket :D Jag är heltaggad på åby! Jag kommer gå på ridläger 2 med 5 årsridvana och uppåt, har själv ridit i 10, men haft uppehåll i något år. Rider bara då och då nuförtiden på min kompis unghäst! :D Så jag gillar absolut hästar med lite krut i, men ändå som man kan kontrollera!

Jag kommer ha ridlärarna Anna Ringholt & Johanna Törnkvist :D

NettanLindholm
0

#11 åh, båda de ridlärarna är superbra! Nu var det ett par år sedan jag slutade på Åby, så har inte riktig koll på hästarna som är där nu, men jag gillade Katja, Mbrahma och Anais väldigt mycket!  väldigt trevliga hästar är allihopa, men de föll mig i smaken. :)