Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1877 ggr
Mr-Goldfish
0

Hästpass?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag vart så dum och tappat bort min häst´s pass, de finns ingenstans där jag har letat :/ Hur ska jag göra? Hon är holländsk imp utan stam eller födelse datum… Jag funderar på om jag skulle kunna registrera henne som Knabstrupper partbreed? Skulle det gå eller är de ett måste att veta föräldrarna då? Behöver verkligen vägledning inom detta då hela sommaren är inplanerat med tävlingar och de kan jag ju glömma om hon inte har pass!

Tack i förväg!

Maja
0

Hon borde väl ha varit reggad i någon svensk förening? Kontakta dem i så fall så borde de kunna hjälpa dig!

Annars vet jag inte, tyvärr.

Mr-Goldfish
0

Nej, hon hade ett hollänskt pass när jag fick henne :/

Maja
0

Jaha, ja, då blev det ju genast svårare! Hm… Går det inte att kontakta de i Holland då och fråga om ett nytt?

Vet inte riktigt hur det fungerar mer era raser. Hade det varit en islandshäst hade jag kunnat hjälpa dig bättre. :P

Zahara
0

det du då kan göra är att ta ut en vet och göra ett nytt pass på henne i en svensk förening för "blandraser" blir en chippmärkning och beroende på förening dna och ålder via tänder så får du ett nytt pass men sen måste du vaccinera på nytt om du inte har det sidan om :(

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus