Olycklig
Den 29 Marsch så var jag på Gårdskrock i Hultsfred. Det var inte så jättekul. Men när vi skulle ut och vänta på bussen fick en av flikkorna damp och börja spotta en i ansiktet ( ni vet fräsa med tungan x) ) Jag fick fatt i henne och höll fast medans jag gjorde en snorloska. Men hon smet. Sedan fick Weiland fatt i henne Och då är de på andra sidan av väge. Så jag springer Dit och ropar-
"Weiland, håll fast henne….." Jag springer rätt på trotoaren ochb bara flyger Landar mest på högerknät och känner en stor smärta. Ni anar inte hur jobbuigt det va att ta sig in i bussen och sedan hem upp för en backe.. När vi åkte till läkaren idag ( 30 Marsch ) Så sa han att jag hade mjukdelsskada eller något hörde inte riktigt. jag fick ett intyg till idrotten. Jag får inte vara med på ca: 2-3 veckor. Det gör inget. Men jag får inte rida på 2-3 veckor heller :'( Jag kommer att bli galen XE Jag klarar inte av att stå eller gå så kycket, så jag kan inte göra så mycket. jag kan inte sitta på marken eller på en stol För då gör det ont i början när jag sätter mig eller reser mig. Knät var jätte svullet typ dubblet så stort.. Kanske inte så intressant men men..
oj då, det låter ju inte alls bra !n hoppas det blir bättre snart, har konstaterat efter att umgåtts med jangos ägare som också har knäskador i båda knäna, att det är förbaskat jobbigt…
Usch ja ditt knä såg verkligen inte fint ut.
Men tänk på vad mycket annat kul du kan hinna med under dessa två-tre veckor: löshoppa, longera, träna nh/ledarskap om du är intresserad av sånt, bara ta ut hästarna och fota, gå promenader (om du orkar/kan). Så jag tror att du överlever trots att det blir jobbigt. ;)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
fast förmodligen får hon itne rida för att inte överbelasta knät, och risken finns ju att det blir rätt bra mycket belstning på det om hon ska gå promenader, longera och sånt..
men det är bara vad jag tror, jag vet inte varför hon inte får rida…:P
#3 Jo fast hon sa själv när hon var hos mig att hon kan longera och sånt. ;) Men hon känner ju själv vad hon klarar/inte klarar. Förstår att hon har ont dock för knät var verkligen svullet!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Jag ska inte anstränga knät. Det kan bli jobbigt bara jag står, går allt möjligt. Klart Jag är intresserad av sånt. Calle är riktigt duktig på Nh/ledarskap ( nybörjare (A) )
Men jag får v'äl smyga mig upp på en häst om 1 vecka mer står jag inte ut =D
ska jag skrämma dig thorsson ?
jangos ägare, hon sa som du, äääh, jag kan rida, jag kan åka snowboard. nu väntar operation på båda hennes knän.
men i ditt fall är det nog inte så allvarligt, hon har nån minisk(stavning) skada, och har konstiga knän..
Grattis Bubbelbubbel Du lyckades xS herregud. Det känns som om jag inte vill sitta på en häst förens jag är säler =/
Attlid- Ja det sa jag (: Fats jag menar att jag att jag kan det för att jag inte får rida, men jag vet inte om knät orkar. men ska testa efter ett par dar nu (: Ska nog ta katitzi på lilla rundan ( promenad )
hehe, jag tror inte du behöver oroa dig ;)
men se till å vila knät, så det inte blir värre. för risken är ju att ju mer du anstränger det, desto längre tid tar det att läka..
hmm, joo .. Läskigt huuää =D
nädå, inte om du tar det lungt, och gör som farbror doktorn säger ! ;)
Jaa, men jag fattar ju inte vad han säger =D Han heter mobarik ahmed. Om jaagg fatta iiiiiiiiiiiiiiiiiiiintee vad han säger ;)
haha, jag förstår dig.
:P Hehe, bra =D Mamma får typ översätta. men det är knappt hon förstår =D
ja, det är ju ett stort problem faktiskt..
oja, tänk om jag ska dit ensam.. Så säger han kasnke - Du behöver läggas in för att du har magrat och för att jag tror att du knarkar - och jag kasnke säger ja men det är ju klart XD
hahah, neeej då. :P
#15 Hahaha XD

Usch Vsd tråkigt för dig…!
Vet själv hur det är att skada knät…
Sabbade mitt ena knä för 3 år sedan (meniskerna) och det kommer ju typ aldrig att läka och jag får inte operera för att läkarna tycker inte att det är så allvarligt…
Men det är jättekul att vara 16 år och ha fel på knät. *jippie*
men oj e_hjo ! kräv en operation!

Bubbel, jo,jag funderar på att åka till doktorn igen faktiskt å prata om de…

bubbel! kan du förklara lite mer vad hon har för knäproblem? jag har det jag oxå med miniskerna men jag vill verkligen itne operera mig 
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
hm, peppe, ska försöka förklara som hon förklarade för mig.
man ska tydligen ha nått hål i minisken, OM inte jag missförstod att det var i minisken, som hon inte hade, det gav inga problem, om man inte slår i knäna, vilket hon har gjort.
det ska tydligen "bara" vara en titthålsoperation där dom gör ett hål i minisken..

hm. måste bara kolla om jag fattade rätt.. Spottade tjejen dej i ansiktet? bara så där?? Hoppas det går bra med knät föresten

Menisksen kan även gå av samt att, om man säger så här:
Menisken är ju brosket i knäet och den är slät. Men den kan bli väldigt bugglig om man skadat den vilken gör att man får problem…

nån doktor påstod att mina minisker var slappa eller lösa. när jag sitter på knäna så är det som om dom hakar uppsig. han förklarade det som att när jag sitter på knä så lyfter minisken på nåt lustigt vis och hakar fast på leden, sen när jag rätar ut så åker den tillbaka och det smäller till i knät. asont gör det iaf! kan itne gå på flera timmar, ibland dagar.

Aj då…. =/
peppe, har du varit hos en ortoped ?

nej det har jag inte… jag är livrädd att dom vill operera 

Varför vill du inte operera då? =)
se det som såhär, om du skulle operera, har du en chans till att förhoppningsvis slippa värk, och det är alltid bra.

jag har fobi för sprutor…de går helt enkelt inte. jag får ångest bara jag tänker på det

Jahaaa… Men du får prata med psykolog innan ju, eller nått! =S
Själv skulle jag bli jätteglad om jag fick! =)
#17. Men det är så illa X)
#18. Exakt ! Jag menar tur att fjordingen har lagt av med sina olatheter ( tränga sig in i staketet ) Det gör så oooont !
#23. Ja typ. Men hon är lite missförståd X) DU vet som små-killarna gör när de härmar en motocykel ? Så gjorde hon mot oss rätt i ansiktet ! Trevligt :P Jo, då. det går nog bra. Vill fördriva tiden så att jag hamnar i sadlen snart =D
#31. Får jag va komisk ? Låt dom slå dej med en planka i huvudet Då tänker du inte på sprutan, du tänker inte på något. För du är rätt avsvimmad =D
På tal om det. ni måste bara få se en film ( OBS den har inget med hästar att göra ) http://www.knappnytt.nu/ShowEpisode.aspx?id=7
PUTT*

ojdå, lät ju inte bra… Vet själv hur det är med problemknän.. Vet inte vad det är med mina, har vart hos så många doktorer, alla har sagt att jag ska sluta rida, men det har alltid blivit sämre då… Däremot den sista sa att jag skulle fortsätta rida, fick gå till en sjukgymnast, fick träningsprogram, men det gjorde mer skada än nytta, fast nu tror jag att det håller på att växa bort, gör inte alls lika ont längre.
#38. vad bra (: