Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterproblemhästarhästproblem
Läst 570 ggr
Alexandra
0

VAD TROR NI?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

idag har vi mätt lillen,han e 130 ca hög och är idag 8 månader.

Vad tror ni,blir han stor häst eller en ponny??

Vad gör man när energin flödar för full?

Hjälp,jag har fått en liten vild batting.Longerade idag(bara blev så)han fick löpa fritt liksom och herre min G villken energi alltså,vart kom det ifrån!!!???Förvånad

Vad ska man hitta på åt honom,det verkar inte lekas så mkt i hagen och jag vill faktiskt inte va lek kamrat.Ska man "skälla "på honom när han stegrar sig och löper som en tok runt mig,fortsätta longera??

RÅD är ju rätt så välkommet nu känner jag.

Kan ochså medela att Pach har haft träns på sig(det gjorde han ingen stor affär av alls)

mvh

Alexandra o Pachino

Linda
0

Hej

Acceptera aldrig stegringar riktade mot dig.

Se till redan nu att få ett bra och hållbart ledarskap som bygger på förtroende och trygghet och klara gränser dvs att du inte accepterar dumheter.

longera alltid oxå med träns, se till att bryta i tid och ev gå tillbaka i utbildningen om han fortsätter.

Vara konsekvent och alltid göra samma rutiner är att föredra.

En häst som riktar glädjeskutt, stegringar mot föraren måste få gränsdragningar och få veta att det är fel annars är det svårt att ta en ledar roll.

Vänligen/Linda..(ca 35 unghästar på sitt samvete..)

Alexandra
0

om han tex nu då rätt som det är bara springer förbi mig när vi går promenader och drar igån sitt skiuttande,hur gör jag då?

Föl är ju så himla oberäkneliga liksom,och kan utan vidare rusa över en för att dom inte "fattar"bättre.

Men det känns ju lite olustigt att knalla iväg med honom.

Han har ju vart som Ior i nalle phu förut men nu jädrar alltså,villket ifs är kul,han mår ju bra pojken min!!Räcka ut tungan

Tack för goda råd

Alexandra o bus Pach

Linda
0

Hej

Det är "bara" att ge honom ett ordenkligt ryck för att med omedelbar verkan ge eftergift och på nytt på samma sätt om han konstrar igen.

Springer han före så ta dig tid och försök omplasera honom från utgångs punkten genom att backa honom/gå undan för tryck eller vända om och gå tillbaka och börja från början.

-Du har väll alltid hjälm,handskar?

MVH Linda