Riddagbok?
Någon som har en liten bok där de skriver vad som
hänt under dagens ridning och hur det gick?
Själv har vi ett litet block som vi antecknar hur det
har gått och hon uppförde sig.
Använder Stallboken till det, funkar bra!
Då kan man hålla koll på hur hästen rids osv.
Hur gör ni för att hålla kolla på detta?
jag har åxå en bok. man skriver vad man gjort, hur det gick, vilken mat och sånt. perfekt när man har medryttare så vet man vad som är gjort å så

Hästen jag är medryttare på skrivs de också varje dag. På så sätt vet man vad som hänt och sen kan man skriva meddelanden om det är nått. bra och praktiskt 

Skriver bara ibland inne i stallboken. Förr skrev jag varje dag. Blir mindre och mindre nu för tiden. Konstigt eg! Borde ju bli mer och mer som jag ska skriva. Minnet sviker ju, ju äldre man blir. Men det kanske är därför jag inte skriver varje dag. Jag har glömt att göra det. 
Jag skrev det första året som hästägare! Jag hade/har ochså en kaveri som brukade rida på henne så det var intressant att läsa hur hon upplevde ridturen.
Om jag skulle ha medryttare skulle jag säkert ha en, kan vara bra att hålla koll.

Jag skriver alltid upp vad jag har gjort, använder stallboken till det, perfekt 
Jag höll på med sånt innan, men jag tröttnade och nu ligger bara boken där i skåpet och tar plats, haha..

Jag hade en dagbok till min gamle när han levde, nu när jag är medryttare på en av Neywaz hästar (Nasaska) så skriver jag i hennes dagbok (som för övrigt finns att läsa på hennes hemsida, länk finns i länksamlingen här ovan).
Det är alltid bra att skriva dagbok för att lättare kunna gå tillbaks om något händer el.dyl. I mina skåp här hemma har jag 10 års dagbok på min gamle….riktigt rolig läsning faktiskt 
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Usch, jag är usel på sådant. Vet att det är oerhört bra att göra det, men gör det inte ändå.
Som max skriver jag upp på anslagstavlan vart jag tänkt rida, så att någon vet vart de ska leta om kusen kommer hem utan mig. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#9 Ja det kan vara bra att veta. Därför har jag alltid telefon med mig ifall man sku ligga i diket nån vacker dag med brutet ben eller liknande.
Sen tycker jag också att det är bra att mäta tempen på hästarna regelbundet och skriva upp. På så sätt märker man i tid om tempen är avvikande. Då vet man ju också vad som är vanligt temp för just den hästen, det kan ju variera lite mellan hästar.

Jag har också alltid mobilen med mig, men med min tur så slår jag väl sönder den i fallet eller liknande. Så därför har jag gjort så att antingen är vi två som rider (oftast jag och dottern) eller så skriver vi meddelanden.
Audiatur et altera pars
Man kan ju aldrig vara säker nej. Jag brukar sticka in min i ridstöveln på vintern, kanske inte det smartaste stället att ha den om man sen sku ligga där med ett brutet ben

haha, jag har inga ridstövlar, så min hamnar i en ficka på västen eller jackan. Men visst kan man få problem när man ligger där. Därför är det alltid bäst att vara två, men vad gör man när det inte går jämt då. Chansar. hihi
Audiatur et altera pars

jAG HAR EN HÄTSTE DAGBOK