Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 4404 ggr
Elshira
0

Hitta benreflexer?

Jag letar efter ljus och lykta efter benreflexer i den silvriga 3M (dvs inte den gula i plast). Anledningen är att de gula bara spricker sönder på en gång, och har man en häst som slår på sig lite på vintern när det är kallt så är det bara att kasta dem efter ett ridpass… Och även om man inte har de så spricker de, och rider man då i lite lera/väta så kommer de in smuts i sprickan och då är genast den "rutan" försörd.

De enda jag lyckats hitta är hööks som har teddyfodring, de är dock väldigt stora och skulle aldrig gå på våra små ponnyer, samt de gula elastiska som också var stora som hus.

Funderade på att köpa dem med teddy i.af och flytta spännena lite, men jag skulle gärna köpa ett par där jag slapp göra det!

Hakuna matata!

Tusen
0

Leta på websidan "Ponnyprakt" De har alla möjliga grejer till små ponnysar. Vår "favvo" butik.Skrattande

Elshira
0

#1 Tyvärr har jag redan avverkat den, de hade jätte fina reflexer - men bara i "plast" reflexen!

Hakuna matata!

LinaN
0

Har litet samma problem som dig fast på andra hållet! De räcker inte om benen på min!

Eller så hööks elastiska sitter åt för hårt kring skenan på honom, o ska jag ha benskydd under så går de aldrig på.

De med Teddy från hööks går på MEN går vi i snö (även om jag sätter dem högt på benen) så kassar de ner och sitter runt kotleden på honom när vi kommer hem från ridturen….. eller så "viker" sig teddyn på mitten och reflexerna syns inte längre…

Jag totalvägrar de där plastreflexerna på benen, de bara spricker och blir fula direkt. onödiga pengar.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Elshira
0

#3 Tja, det blir väll kanske att sy egna då. Får köpa reflexband i butik, ock så kan jag ta remmar och spännen från de andra slaktade i plast ^^

Hakuna matata!

LinaN
0

#4 jo, jag har sagt att jag ska sy egna i några år nu men har inte fått tummen ur….

Em--ma
0

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Tusen
0

#3 Har du kollat på Apoteket? Jag köpte ett par resårreflexer där för ett par år sedan. De är egentligen till människor men passar utmärkt till hästar med grövre ben. Skrattande

Elshira
0

#7 Ressårreflexer finns på hööks osv, de passar väldigt bra om man har skydd utanpå! Men till våra små Welsh Mountains så blir det väääldigt stort utan skydd.

Hakuna matata!

Killen
0

#3 Boett.se säljer reflexer i olika storlekar, upp till 32 cm som bör passa shire hästar!

kissmekate.blogg.se

Elshira
0

#9 Jag vet inte hur dom mäter med 28 cm är ponny, 30 cob och 32 full oftast.

Hakuna matata!

Killen
0

Nej inte jag heller, men deras stl är uppdelade i 9 stl, från a- ponny till stoorhäst

kissmekate.blogg.se

Tusen
0

#8 Jag skrev inte till dig.Skrattande Utan till #3 som sökte större reflexer.
Vi har också problem att hitta bra reflexer till våra russ trots att de har grövre ben än Welshar.

imsuchadiva
0

prövat med reflex benskydd?

Elshira
0

#13 Samma där, nästan alla är med den gula plasten, och de få som haft karborreknäppena i reflex (de som är ungefär som "snabbandage") har varit antingen för stora eller riktigt kass passform…

Hakuna matata!

Tusen
0

#14 Har du testat benreflexer till större hund? Vi köpte ett par men de var något för små för våra russ. Kanske passar de dina ponnier. De är av mjukare typ.

IdaT
0

Jag har dessa reflexer och är jättenöjd, (dom är dock i plast)! Dock slår sig inte min häst…

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Elshira
0

#15 Tack! Det ska jag kolla efter Skrattande

Hakuna matata!

Rafflan
0

Vad tycker ni om dessa ?

Vill ha någon mjuk reflex med spänne och dessa är dem ända jag hittat :/

LinaN
0

#18 det är dom som viker sig när dde sitter på benen, hade det vart bredare spänne eller två spännen hade de suttit mkt bättre. De funkar bra när det är torrt ute. Men minsta lera eller snö så flyttar de på sig. Men de räcker runt benen på min iaf :)

Em--ma
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

det finns grymt mycket reflexer till salu ute nu på blocket ex. :)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

mallan-nog
0

På boett har de reflexer för små ponnyer. Har två par därifrån som jag fått utav en vän som vunnit dem.

De är superbra, teddyfodrade och tillräckligt små för att passa både på russen & shettisarna.

http://www.boett.com/se/visa_produkt?productid=141

Valkyrie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lillhästen i stav har! tror det är horze som har de. lillhastenistav.se

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!