Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 7378 ggr
Linnea
0

OT - Inbrott

När jag kom till stallet igår fick jag veta att det varit inbrott. Dom hade tagit sig in till spånet (låst dörr) och tagit en kompressor. Innanför den dörren finns en oläst dörr in till spolrummet (typ tvättstuga). Där gick dom in och gjorde ett hål i väggen inte till sadelkammaren men dom gav upp tydligen för dom kom inte igenom. Sadelkammarndörren fick dom inte upp, inte heller ridskolans sadelkammare kom dom in i.

Irriterande även om inga av våra grejer försvann.

Skynda långsamt så går det fortare.

examynia
0

ja de där med inbrott är inte skoj..men skönt att era saker inte blev snodda.. men kostar ju att fixa de som hände ialalfall.. vi har haft de tre gånger i vårat stall . senaste gången nuför ett par år sedan så försvann lite av mina saker.. å de verkar som att dom bara var ute efter en komplett utrustning då dom bara snodde en komplett dressyrsadel.. ett träns med pelham bett.. mitt träns med hackamore med långa skänklar.. ett schabrak å en hink med spön å benskydd:-S menar de fanns flera splitternya sadlar å träns men de fick va kvar.. men de är läskitgt de där att dom kan göra så.. å rota i ens grejer är itne så skoj.. så vi bytte sadelkammare å fixade annatlås å regel  överdörren så nu krävs de mycket för att dom ska komma in haha:-P

de tråkiga är att polisen inte verkade bry sig..:-/

Linnea
0

Nä polisen tycker väl att det finns viktigare saker än "småtjuvar".. Tråkigt om jag blir av med mitt träns för jag tror inte jag hittar ett likadant igen. Tänk dom som letat sadel jättelänge och äntligen hittat en som passar hästen så blir den stulen. Kul liksom.

Jag vet inte hurdant lås man skulle haft.. Vissa tar sig in varsomhelst. En sån där laserstråle som dom har i filmer skulle man haft!

examynia
0

nä som sagt polisen har fullt upp med att ta fortkörare:-P

ja vet dom vad de är för jobb dom ska göra så brukar dom vara beredda på alla slags lås å ha grejer med sig tyvärr…så jag hoppas att ni inte bli utsatta igen.. för de är itne skoj .. å vi hästmänniskor har ju en tendens att lägga en väldig massa pengar på våra hästar å hästsaker hehe..

Zabbio
0

Så skönt att bo på gården; bara 3 hobbyhästar = inget värt att stjäla, okänt ställe och två stora hundar som skrämmer de som kommer hit och 'spanar'..

(Visst, vissa som kör in på den här vägen - som inte leder längre än hit - har säkert bara kört fel. Men ofta får man helt klart känslan av att det är någon som kollar läget.. som tur är har ingen verkat tycka att det är lönt att bryta sig in. Mycket beror nog på vovvarna.)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

selfrejection
0

Vi har aldrig haft inbrott, och vi har allt olåst. Men det är väl våran tur snart.

Em--ma
0

Vi har blivit den en gång, vet inte vad som hände. Kvällsfodraren glömde låsa Klubbrummet på kvällen.
Och dagen efter var två sadlar stulna. Konstiga var att det var nästan två likadana sadlar (samma bom o.s.v )
Och ena sadel var väll värd 2.000-3.000 tusen och den andra runt 11.000 tusen. Och det fanns sadlar som låg på 10.000 men dom tog dom inte :S

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Zabbio
0

#6 Antagligen vet inte tjuvarna vilka sadlar som är värdefulla och vilka som inte är det.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Neiah
0

Tror aldrig det har varit inbrott på stallet där jag rider.. Fast det är en stor anläggning så dom vågar nog inte ;)

viktoria91
0

#8 Säg inte det! I ett stall jag hade ponnyn i innan hade dem haft inbrott i något år innan jag flyttade dit henne. Visserligen var där då, idiotiskt nog, inget lås till sadelkammaren. Men stallet ligger mittemellan migrationsverket och ett hem för flickor med problem hemma, mordbrännare, knarkare m.m. och där kör dagligen flera valtbolag runt och kollar ändå vågade och lyckades dem tjuvarna.

Neiah
0

#9 Ojdå :o Men THF (där jag rider) ligger lite på sidan. Endast hus & ica är i närheten. Sedan larmar vi hela stallet & har dubbla 'stall'dörrar..

Em--ma
0

#7 det känns som om någon skulle råna ett stall så skulle den ha mer koll på vilka sadlar är dyrare och billigare. Den ena sadeln dom tog var ju snarare en skrutt sadel. vi tror att det var någon som kände stallet väl. Och tog två likadana sadlar i passform till säg själv elr nått sånt.. ;)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Linnea
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu har där varit skummisar igen, mitt på dagen men dom stack när dom såg en ridelev i stallet.. Så trött man blir.

examynia
0

#12 fy fasen att folk inte kan låta andras saker vara ifred.. men blir verkligen trött som sagt..  man skulle behöva ha folk i stallet dygnet runt nästan

Em--ma
0

#12 sätt upp en skylt området är kameraövervakat så skrämmer det tjuvarna en hel del! Dom kan ju inte chansa att kanske bli filmade även om ni inte har kameraövervakat så kan ni sätta upp en skylt!

/ Emma

Linnea
0

Jo det kan man ju göra.