Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 471 ggr
Snuttan2
0

Matchnings-hjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lilla arab-pojken å jag har problem med att vi får skämmas över att han har så fula schabrack, är gamla å inte så frächa, idag red vi med ett klar-rött, såg hemskt ut!

Förvånad Stort I-lands-problem! Oskyldig 

Jag kan bara inte komma fram till i vad för färger han ser bra ut i…

Själv är i stort sett alla mina ridkläger i svart, grått, mörkblått, mossgrönt eller brunt och hästarna brukas matchas runt någon utav de färgerna. (Vitt gå ju med allt, creme går med de bruna å gröna tonerna på lindor å byxor med så det har aldrig varit några problem)

Så helst skulle det vara något som går ihop med de färgerna…

Har svart syntet-sadel & svart träns, silver på all metal. Brukar inte ridas med några benskydd eller någonting alls eftersom han helt enkelt har så bra ben, så det är inget där att matcha till… Är fö allround/hopp-schabrack som han vill ha om det nu säger något mera.

Bild på skitig ovårdad pojk…

reddie
0

Får se om detta fungerar..

Dom tycker jag är fina, eller dessa

Maja
0

Bruna hästar ska ha gröna saker, så är det bara.. ;) Hihi..

bubbelbubbel
0

jag skulle också vilja säga nån grön, mörk grön, mossgrön..
eller nån ljusbrun kanske…

Maja
0

Någon sån färg kanske.. :P Haha.. Ser skumt ut iom att det bara är en färgprick.. ;)

bubbelbubbel
0

kanske nån ljusgrön då ?

Snuttan2
0

Att tillägga till mitt stora i-lands problem är att jag just nu spanar en jacka som är i väldigt klar is-blå… Ska se om jag får bild på den eller någon liknande.. Vet att Eksadron har bruna schabrak med kantband som är i någon klar-blå liknande färg, funderar på om det skulle kunna vara något.. Kommer se väldigt underligt ut eller väldigt välmatchat, haha…

Snuttan2
0

Reddie, vilken färg tänkte du på då? För man får ju upp flera ;)

Snuttan2
0

Moss-grönt/mörkgrönt, sån som Juve visar passar ju både till brunt å är i samma färg som jag har en del ridkläder i, så den skulle kunna gå.. Frågan är hur snyggt det på är kusen.. hmm..

Alex
0

Beige. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

gejsa
0

Ha, ha snuttan hästen ser ju ut som om den vore en korsning på nordsvensk med ju. Den är så kraftig.

Till min bruna islänning har jag svart schabrak. Det är jättesnyggt tycker jag med vita ränder tror jag det är. Snyggt även till Sorro tycker jag. Till svart passar ju det mesta.

Men till fuxen har jag grönt.

Snuttan2
0

Han är utav brukstyp Oskyldig Å lite övergödd Oskyldig

Men vi bantar iallafall nu, är lite svårt att banta när man går på fri tillgång :S

Fixat bild på jackan som jag kärat ner mig i som självfallet är kneppig att få tag på eftersom det är en utgången model… Kom på nu att det ju är en vinterjacka och att jag kommer kunna ha den först nästa vinter å då lär han ju vara såld :p 

--> Jackan Jenny kärat ner sig i.. Ska se om det inte finns liknande model utan fodring med.. Haha, mkt märklig färg..

gejsa
0

Usch vilken färg snuttan. Den passar inte i stallet. Då ser man ju fläckar direkt.

jn84
0

Måste ju säga att svart också är en färg som går till allt. Blir inte lika skitigt som vitt heller. Och man kan ju alltid pigga upp ett svart schabrak med hästens namn i vitt tex.

Själv har jag kärat ner mig i brunt. Synd bara att jag inte gjorde det innan jag köpte benskydd och en massa annat i svart ;)

Snuttan2
0

Man får hålla på med lite snobberi och byta om lite lagom tills man ska upp på hästryggen…
Eller så gör man som jag (eftersom jag anses vara skit-fian på stora anläggningen Oskyldig), man tvättar typ varanan dag och har rätt mkt kläder så man inte har samma varje dag ;)

gejsa
0

#14# Jag har inte så mycket att välja mellan. Jag brukar oftast köpa jacka i svart eller mörkblått. Man blir ju skitig direkt när man tar av och på alla leriga täcken på alla hästar på hösten och vintern. Ingen idé att ha fina färger på sina ridkläder iaf inte hos mig.

Snuttan2
0

Äh, man överlever lite skitig, eller så snor man hästens borste å borstar av sig själv lite ;)

Jag har roligt åt en tant i mitt stall som har lite för mkt pengar och tid och lite för lite saker att tänka på förutom sin häst, hon tvättar hans täcke VARJE DAG, med tanken på att hon gör ju det med sina egna kläder och han vill ju också vara ren…  Hon köper självfallet enbart Rambo-täcken, de senaste modelerna och färgerna och eftersom regn-skyddet ger upp rätt snabbt med alla tvättar så går det åt rätt många täcken Oskyldig Jag skulle gissa på att hon denna vinter spenderat omkring 50.000kr Förvånad på täcken!

gejsa
0

Ha, ha jag tvättar nästan aldrig mina täcken. Man tvättar ju bort impregneringen då. Mycket bättre med lite lera på isf.

Ja, snobbar finns det mycket bland hästfolk har jag upptäckt.

Snuttan2
0

Det kostar ju lite att hålla på med ridsport, är inte så konstigt att folk med överdrivet mkt pengar dras dit då…

Jag har just nu roligt åt att min älskade SRS har kommit ut med sin" kollektion" och egen webshop, där man bland annat kan köpa hovkratsar för 25.5Euro, vilket lite grovt blir alltså 200kr för en hovkrats *ROFL*

Är väldigt nyfiken på hur många som köper det… haha.

gejsa
0

Oh, herregud är den gjord av guld nästan. *ler*

Men det är ju billigt och bra. Klart man ska ha det dyraste för att kunna kratsa ur hovarna. Annars går det ju inte lika bra. Haha

Emelie-G
0

Undrar vad det är för skillnad mellan den hovkratsen och vanliga för 5 kr ;)  Den kanske är magisk, knackar man med den tre gånger på hovarna så försvinner allt! Förvånad

Snuttan2
0

Kan jag förvänta mig att den inte bara kratsar ur hovarna när jag knackar, utan även byter skor och fixar med broddar åt mig? :p

gejsa
0

#20# Ha, ha ja, man vet ju aldrig. Eller också blir hästen nyskodd varje gång.

Snuttan2
0

Gejsa är inne på samma spår som jag ;)

Är iallafall den dyraste hovkrats jag tror jag någonsin sett..

Emelie-G
0

Haha precis, man vet ju aldrig! Om man knackar fem gånger blir kanske hästen ryktad kliniskt ren med ^^

Jag har sett en hovkrats i samma prisklass under Euro Horse mässan på Gbg Horse Show, den var handgjord.