Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 2738 ggr
lisette
0

OT en häst mindre...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nu har min ponny åkt till sina fodervärdar. det är en femårig pojke som ska ha honom att rida på och mamman i familjen ska även köra.

sorligt, men ändå skönt för nu ska han få röra på sig mer…

sitter och väntar på att en här i byn ska komma hem så jag kan hämta en sällskapsdam till merry. det är ett gammalt fjordsto som hon har gått på bete med de senaste två åren, så det borde ju gå bra att släppa ihop dem. =)

Lorita
0

det är inte lätt att ha små barn och häst, tid en räcker liksom inte…Brago får det säkert bra och sen kan han komma hem som ponny till din son längre fram.

Låt dom går ett-två dygn i varsin hage och titta på vandra innan ihopsläpp bara så går det säkert bra

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Tusen
0

Är den större ett russ?

lisette
0

#1 ja tanken var ju att loke ska rida honom sen, om han vill. känns bra för jag har förtroende för dem.

#2 nej (det är han som är min), eller ja egentligen vet jag ju inte eftersom han är korsning. han är ca 110 cm hög. pappan var prickig och mamman skäck.

Tusen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han var väldigt lik en av de russ vi haft. Bilden.Kyss

lisette
0

ja det får man ju säga… =)

nu är ivf majsan inkvarterad här. 29 år gammal gick hon och taktade hela vägen genom byn. jag och ägarna blev grymt förvånade. =)

lisette
0

vi släppte faktiskt ihop direkt och majsan gick bara rakt in, de luktade bara på varandra och sedan käkade de från samma höhög…

bebbe
0

Skönt att det gick bra med hopsläppet, men blir Majsan kvar i hagen när du ska rida Merry ?

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

lisette
0

japp hon är van vid att bli själv kvar..

Aribigga
0

#5 Gamla damer är härliga! Jag minns när vi var ute och red med min kusin och moster, jag red Tyffan 19 år kallblodstrtavare. När vi travar och jag sneglar bakåt galloperar alla andra så då släpper jag efter lite så hon ökar traven, jävlar var det gick! Sen kommer nästa tant, fullblod 19 om bockandes mig med min kusin barbacka. Fruktansvärt roligt :)

lurvponnyn.vimeddjur.se

Alex
0

Nämen, hur känns det då? Skönt att det gick bra med Merry och Majsan i alla fall. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

lisette
0

lite sorligt igår faktiskt, gick här och tyckte det kändes lite tomt.

Alex
0

Förstår det. Men det blir väl kul för honom att komma ut ordentligt i alla fall. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

lisette
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

brago har fått ny fodervärd pga pojken åkte av för många gånger och blev rädd. nu är han hos en 23årig tjej som kör, tömkör och har en kompis som rider honom.

fick en film idag som jag ville dela med mig av. =)

Maja
0

Haha, jag tänkte "Men vadå, de gick ju med varandra i somras?". Sedan insåg jag att det var en gammal tråd. ;)

Tusen
0