Storlek på martingal?
Har du ingen du kan låna och prova?? Skulle ju vara bra om det fanns Cob-storlek :)

Cob storlek finns, tror på den.

Jag har ett martingal till andra D-ponnyn, kan ju testa det, men jag har haft flera martingal som varit olika stora fast att det heter ponnystorlek.. Finns ingen cob, tyvärr, annars hade det varit ett säkert kort.
… kommer förmodligen bara till startsidan, men om ni vill se gå in på martingal och sen är det det billigaste martingalet jag tänkte beställa.
Jag tycker det är bättre att köpa för stor än för liten… Går ju alltid att göra fler hål :)

#4 Jaaa, det är ju rätt, och ponny kan ju vara för litet för ponny ska funka till en liten b-ponny också! Bara inte.. vad ska man kalla det…? "den" blir så lång att så att pållen får upp huvudet för högt. Eller blir så lång att det blir ett mellanrum under magen så att hästen kan fastna med benen…

Skulle också ha köpt stl. full. Det går som sagt att göra fler hål.
Lykka har cob och hon är kallblodigtravare på ca 155 cm…

lovisa, jag ska kolla om jag har ngn martingal du kan testa. tar med den till jobb imorgon!

Jag hade tagit ponny. man ser ju i affären om det inte skulle passa

Hellre för stor än för liten. Köp en full, du kan alltid göra hål i den tills den blir en ponny strl om du inser att du tog en förstor.
Ponnystorlekar är inte gjorde för grövre D-ponnyer.
jag tror också på en full, min häst är också maffig och har det:) ponny är säkert alldeles för litet:/

Har en liten grov dponny och hon har full, kan absolut inte ha mindre. Så om jag var du skulle jag ta full! Lycka till!
Ni har inte reagerat på att tråden är nästan 3 veckor gammal va? :P

Haha, okej, jag är ledsen :P
Menar du allvar med att tråden är "gammal" efter 3 veckor? Är den liksom stängd och presskriberad och får inte petas i? Hur länge får man svara i den tråd innan den anses vara gammal här? =) Jag bara undrar…
Nej, här preskriberas väl inget egentligen… Men eftersom trådskaparen ville ha råd o köpa en grej, så antog jag bara att man gjort det tre veckor senare ;)

mig veteligen har hon inte gjort det. hon har fått låna en martingal av mig och testa med.
sedan tycker jag inte att en tråd som är tre veckor gammal är för gammal. det kan ju vara bra att dra upp den igen fall i fall loa_bg har missat den. det kan ju hända.
sedan kan det komma nya råd i tråden med…