Apassionata
Idag har ja vart o sett Apassionata (hästgala) i Globen :) I början höll ja på o somna men sen vart de jätte kul när världens sötaste mini shettis kom in :)
Nån mer som va där?

Somna? Var det inte kul? =/
Inte i början :/ världens segaste musik o de hände ingenting.. :/

Ahaaaa… =|

Jag tyckte det var en större besvikelse än vad jag trodde det skulle vara :p
Jag hade släpat med mig min syster å hon å jag satt å funderade på om man fick bua över att det var så låg nivå på det under flera nummer… 
Snuttan2 - Jag vet itne om jag tyckte att det var så speciellt bra förra året heller.. Alltså, det var ju underhållande, men förmodligen ingenting jag skulle se igen.. Håller med lite om att ibland visste man inte om man skulle skratta eller gråta, liksom..

Måste säga som de flesta av er. Tyckte också det var mera "människo-show" än hästshow.
Sen har de mycket dressyrliknande nummer som är sövande.
Minishettisen var helt klart bäst :)

Skönt att man inte åkte och betalade dyra pengar då….*ler*

Fast att kalla det dressyr är nog att överdriva, var inte mkt till dressyr heller…
Jag hade tänkt mig att det skulle vara låg standard på ridningen, men att man iallafall skulle få se en bra show med många falska högre skolor, men man fick ju inte ens se det, utan bara dålig trav och hästar som inte ens kunde gå rent eller i balans… Blä blä blä. Var lite falsk marknasföring minsan…
Bästa inslagen enligt mig var den prickiga ponnyn som faktiskt kunna göra lite rörelser rättså korrekt, cutting-hästen som hade lite glädje i det han gjorde och Garrocha-ekipagen som faktiskt var hyffsat bra på det de gjorde och visade lite högre svårighetsgrad i sin gren än andra…
Rös mer över hur hemskt dåligt de andra hästarna var tränade, var så få som gick rent, hade någon som helst balans, gjorde korrekta rörelser, hade någon som helst arbetsglädje eller något… Som den vita PRE:n i början som i stort sett var på sin ägarinna hela tiden om att få en godis så fort den gjort något å var så fet så fläsket skakade.. Öhumm… Hästen arbetar utav rätt anledningar eller vad :S

OJ, inte visste jag att showen var så kass…bra att jag fick veta det för jag har länge tänkt att jag skulel vilja se den..nu hoppar jag nog det… =)
Är det någon som har några bilder därifrån? Jag känner en som kanske var med där, skulle vara kul o se lite bilder :)
Hittade lite bilder på nätet, det var cowboyen med ljus hatt, vit skjorta, bruna chaps och en svart häst som visade reining :)
Vad tyckte ni som såg det om dom?

Du menar inte Peter Ljungberg?
Jasså dom sa vad ekipagen hette :) När jag var på Levad för några år sen gjorde dom inte det, så jag trodde det var samma här. Japp, honom menar jag.

De presenterade en del, väll mest de större namnen, men jag har även koll 
Jag har sett lite video-klipp på honom förrut och inte haft något större att säga då, men det här var inte så kul ridning att titta på idag. Häst som inte var ens böjd korrekt, och både i spinnen och stoppen så använde han inte baken rätt utan gjorde det i stort sett så slitsamt man kan. Är inte den uppfattningen som jag fått om honom förrut, även om jag inte sett honom rida förrut på riktigt ens :p
Trodde du mest hade koll på dressyrvärlden ;)
Tråkigt att det inte såg bra ut… Men jag är glad att jag gjorde rätt i att skippa biljetterna :P

Jag har för mkt tid vet du ;)
Hehe, så var det ja :p
Någon som vet vad hon isländskan heter? Hon som sjöng så vackert :)

Enligt Apassionatas hemsida ;) heter hon arndis Halla.
Håller med om att hon sjöng bra, var nog det med bäst kvalité under hela föreställningen!
#19 Jag älskade den isländska låten. Inte för att jag förstod så mycket, men vackert var det.