Säljes: Islandssto
Personligt islandssto född 2003 säljes!
Stort steg och mycket trevliga rörelser. Har ridits som tregångare fram tills för några månader sedan då tölten plockades fram. Skulle dock passa mycket bra som dressyrhäst! Alla kan rida ut på henne i skogen, men på banan kräver hon lite mer av sin ryttare, men riktigt kul att arbeta med ändå!
En häst som går fram överallt inte rädd för något och väldigt lätt i hanteringen, lätt att klippa, sko, duscha (älskar att duscha, finns nästan inget bättre!) och mycket lättlastad. Badar gärna i sjöar och gör annat skoj. Fungerar bra på lösdrift. Har gått som lektionshäst en till två gånger i veckan de senaste månaderna.
Strax under 135 cm men viktbärande och känns större att rida då hon har så stort steg.
Säljes väldigt billigt till rätt hem då ingen har tid för henne just nu. Därav har hon en liten mage men som säkertligen går snabbt att arbeta bort. Hon finns att se utanför Uppsala.
Fler bilder och eventuellt en film kan skickas vid intresse. Kontakta mig via PM.
Pris: Bud
Passa på att få ett toppenfint sto till lågt pris! Passar även till avel!
Har du frågor svarar jag via PM!
Så jäkla fin!
Det är min drömhäst, en islänning. Får dock bli en senare fråga. Smakar det så kostar det. Hoppas du hittar en bra ny ägare!
Puttar upp denna härliga dam!
Avel, dressyr, islandsridning, körning (glömde skriva att hon är inkörd och mer än gärna drar vagn på sommaren eller släde på vintern)… Valet är ditt! :)
Lägg ett bud!