Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 6376 ggr
DinJejja
0

Medryttare

Funderar på att bli medryttare.

Hur gör man för att hitta någon som söker medryttare?
Vad bör man nämna om sig själv? Förutom vad man har för hästvana osv. Brukar man få provrida eller liknande eller hur ska personen i fråga kunna veta vad man har för kompitens? Ska man ge referenser?

Alla tips mottages :)

Tack på förhand!

Neiah
0

Jag la ut en annons & skev då var jag har för erfarenhet o.s.v. Fick sedan ett mejl & någon dag senare provred jag ponnyn Grodan!

Så enkelt var det för mej iallefall, dock så är hon t-märkt..

DinJejja
0

Okej :)

Kollat lite blocket och de är en dle som lägger ut annonser att dom söker medryttare. Så ska svara på någa sådana och lägga ut annons själv. :)

Kanske går bra ändå om hon går och promenadrida? Själv har jag inga jättekrav. Bara få komma ut och umgås med hästar. Var nåt år sen nu så. :)

Zadeira
0

Kolla även medryttare.nu Skrattande

Hermelina
0

www.medryttare.nu brukar jag titta på. Om du svarar på en annons så skriv så utförligt som du bara kan och om du har något som talat för att ägaren till hästen ska välja just dig för provridning. Var ärlig och säg vad du är ute efter för häst och vad du själv kan och är intresserad av. Ägarna till hästarna får oftast väldigt många mejl så jag brukar försöka skriva så "personligt" men ändå proffsigt som jag kan!

Lycka till :)

Killen
0

Kolla även bukefalos.se

Du kan ju lägga in en egen annon, skriv lite om dig och din hästvana och vad du söker, vill du bara rida ut i skogen eller vill du träna dressyr/hoppa. Vill du ha möjlighet att få rida för instruktör och ev tävla.

Även om du är beredd på att betala något och m du kan ställa upp med övrig hjälp som intag.

Om någon svarar på din annons så får man komma och prvrida, dels för att hästägaren ska få se om du motsvarar den den vill och om du själv klarar/gillar hästen

kissmekate.blogg.se

Neiah
0

#2 Hon går som en klocka! Hoppade hon t.o.m idag :)

Jag la faktiskt ut en annons på medryttare.nu, strax efter jag valde Grodan fick jag ett till mejl, dock fick man ju tacka nej till det.

DinJejja
0

Tack allihopa för svaren :) medryttare.nu ska jag genast kolla!

Blir rätt mkt och skriva då. Ska jag ta med allt från början?

Hermelina
0

#7 Ja, fast sammanfatta ingen orkar läsa 2 sidor med text.. :P Om jag vore du skulle jag skriva i word och swen kopiera och klistra in till alla som är intressanta. Sen får du ju ändra beroende på vad du skriver om dennes häst eller så..

DinJejja
0

La ut en annons nu :P Ni får gärna komentera den här i denna tråden om ni tycker jag skrivbit nåt fel eller så :)

Maja
0

De flesta hästar har jag hittat via kontakter, frågat runt bland hästfolk som jag känner om de eller någon annan söker någon som kan hjälpa till.

Annars har jag hittat en häst via medryttare.nu och en via blocket.se. :) Nu rider jag en som jag hittade via blocket och några som mina kompisar äger.

DinJejja
0

#10 okej :) Jo innan har jag hittat hästar genom kontakter och vänner. Men nu har jag bara bott i Kalmar sen i sep så har inga direkta kontakter eller nåt här än så. :)

Maja
0

#11 - Nä, då blir det ju svårare! :) Men så fort du träffar en hästmänniska brukar det bara rulla vidare. ;) Det började med att jag hittade en unghäst som jag fick hjälpa till med och slutade med att jag hade 3 hästar i det stallet att rida, sedan köpte min kompis en av deras andra hästar som inte stod i det stallet så då fick jag fri tillgång till henne också. ;) Sedan hittade jag två andra hästar på blocket (när unghästen som jag red först såldes) och genom de på blocket har jag fått fler kontakter. :P Så om man bara hittar en hästperson brukar det gå bra… :) Lycka till!

DinJejja
0

#12 jo de brukar ju vara så! :P Kontakter är bra! Tackar! :D

LinaN
0

framförallt om du svarar på en annons där folk söker medryttare så var UTFÖRLIG ARTIG och ÄRLIG

JAg vet inte hur många mail jag fått i stil med "Hej jag heter Lisa och är 11 år, jag började rida på ridskola för ett år sedan…" när jag söker hjälp till mitt stora åbäke på 800kg och massor med vilja.

Sen ännu värre är de som satt det i system att höra av sig på medryttarannonser och som kommer ut och rider en eller två gånger sen hör de aldrig av sig igen, för att nu har de fått rida på nått annat än ridskolans hästar/ponnyer.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

DinJejja
0

Okej. Jo de klart.

La ut en annons på medryttare.nu som den här på iFokus. Och imorse fick jag ett sms av en tjej som undrade om jag ville bli medryttare på hennes tinker valak. Så ska åka och kolla och provrida honom. :)

Neiah
0

#15 Åh, vad roligt! Hoppas det går bra oxå :)