vad borde jag göra?
Jag är medryttare till en ponny, och jag har ganska stora problem med henne. Ägarna bryr sig inte om sina hästar, och när jag började som medryttare så hade hon inte blivit riden på över 1 år. & hon var inte i så bra form. Hennes sadel sitter jätte dåligt, och schabraket var för litet så jag fick köpa ett nytt. Jag fick även köpa nya ryktgrejjer, då dom bara hade någon borste.
Ibörjan när jag red henne så gick det inte alls bra, först så ville hon inte gå alls. och hon reagerar inte på piskan. Men sen när vi började rida ut i skogen, så fick hon världens energi och hon blev för pigg. & jag kunde knappt hålla in henne, Men jag lät henne få springa av sig lite. & jag tror vi han 5 m och sen tvärstannade hon och jag flög av. Men sen när vi ska vända hem igen, så vägrar hon att gå tillbaka för hon vet att det är vägen hem, så det kan ta ett tag innan jag får henne att börja gå igen.
Hon är även ganska svår att leda, och hon försöker bita mig. & hon vill aldrig stå still. Men nu har jag varit skadad i ca. 2 månader och inte kunnat rida. & nu var jag där igår, och jag skulle göra några övningar från marken då jag inte får börja rida ännu. Allt gick jätte bra i början och jag var så stolt över henne, men efter ca. 25 min så ville hon väl tydligen inte mer så hon drog iväg, och jag hängde med efter, liggandes på marken.
Jag har aldrig varit längst ner i deras hage, förens igår. & det jag såg var väl kanske inte det roligaste. Det låg plåt delar, brädor med spikar uppåt. isolering, plast, och en söndrig snöskyffel.
Jag vet inte vad jag ska göra, jag tycker så synd om hästarna. Men samtidigt så vill jag inte riskera att bli skadad.
Vad tycker ni jag ska göra?