Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 981 ggr
emsems
0

måste bara få visa...

visst var detta lite groteskt? eller är det bara jag som är en fjant? http://www.blocket.se/vi/7238525.htm?ca=2_s

Faxlin
0

Jag tycker alltid att det är hemskt med uppstoppade djur. Men om man tänker efter, så föredrar jag att de använder hela djuret. Och hellre montera upp huvudet än att slänga det.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

emsems
0

kan det inte bara få gå kvar i skogen? jag vill iaf inte se det på en vägg…. *jusk* de har dessutom en uppstoppad ren i vår affär.. skumt..

Faxlin
0

haha, ja det vore väl det ultimata. Men tyvärr så går de inte bara i skogen utan kommer också in i våra byar och på vägarna. Och att bli överkörd av en bil är nog inget humanare sätt att dö. Jag är medveten om att det är vi människor som tränger oss in på djurens mark inte tvärt om, men resultatet blir i alla fall att det är farligt. Kan säga att få in en älgko med kalvar på tomten inte är någon hitt. Och att det oftast inte hjälper att flytta djuren heller. De kommer tillbaka liksom. Har de hittat ett godisställe så återvänder de. Och älgar är inte speciellt rädd för människor heller.

Ska kanske sluta med att förklara att jag inte är en jägare och att jag inte står upp för jakt i alla former, men att jag står bakom viss sorts jakt.

Audiatur et altera pars

emsems
0

ja visst, kanske det… skulle iaf inte vilja ha ett älghuvud i vardagsrummet ;)

bubbelbubbel
0

såg väl inte för mysigt ut, men då tror jag nästan det är värre med dom som har en kopäls som matta, eller upphängd på väggen eller från nått annat djur. typ björn. nä usch.

[slo]
0

Jag har en fårfäll på golvet… Vet inte om den är äkta, är köpt på IKEA iaf. Blir jag lynchad nu? :P

LinneaG
0

Tror inte att de e äkta på Ikea..fast de brukar man se på de..Och på priset =)

Kiara
0

#6 Jo då, den är äkta och heter Ludde så vi har två Ludde en från Ikea och en misse kisse som lystrar till LuddeRäcka ut tungan

Faxlin
0

Jag har en sådan fårskinnsfäll till dottern att sitta på i pulkan. Varmt och skönt för rumpan blir det då. hihi

Audiatur et altera pars

bubbelbubbel
0

men jag vet inte riktigt…haha, jag är dubbelmoralisk i denna frågan, tycker att sånna fårpälsar man har till bäbisar, tex sånna som man köper på ikea, dom är inte så farliga (men sen är dom väl inte heller äkta), men att hänga upp en kopäls, eller ha en björn med huvud kvar på golvet är ganska…hemskt..

sen tycker jag inte att det är så fräscht att ha en räv/mink runt halsen..usch nej.

Faxlin
0

Fast bubbelbubbel jag brukar ha iller runt min hals. Det är sååå mysigt så. hihi

Audiatur et altera pars

gejsa
0

ja, levande ja…………….ha ha

Faxlin
0

SkrattandeJa visserligen, men i alla fall. Jag har dem runt halsen i alla fall.Fundersam

Audiatur et altera pars

bubbelbubbel
0

haha, men det är en helt annan sak åsa :)
lite roligare med levande gosiga djur att gosa med, än ett flått dött djur…haha

gejsa
0

Usch ja arma tanke.

bubbelbubbel
0

haha, precis, det jag menar :)

Faxlin
0

Fast är de döda kan de inte bita en i hakan för att säga till om att de vill ner. Har min ena dam som gör så. Visserligen biter hon inte hårt. Men ändå. Så snyggt med små röda märken efter hennes kärleks bett. hihi
Sådana gånger önskar jag nästan att de varit flådda. Hmm, bara nästan. hihi

Audiatur et altera pars

[slo]
0

Jag förstår inte riktigt, är det värre att ha en ko, björn eller älg som inredning än ett får…? Är jag en mördare för att jag har byxor som är gjorda i äkta läder? Tänk på att sadel och träns också är dött djur.

bubbelbubbel
0

haha, kul när dom bits så. lite som en hund som springer fram och tillbaka när den vill ut och kissa. :) fast helt annorlunda. :) haha

det jag menade var (och som jag sa, jag är lite dubbelmoralisk) var att fårpälsarna från ikea, tror inte jag är speciellt äkta, men att ha en kopäls på väggen tycker inte jag är fint, och jag tycker inte heller om att ha en flådd björn med huvud och hela köret som matta, inte heller tycker jag att man ska föda upp minkar för att folk ska ha dom om halsen..
och nej, du är inte en mördare för dina byxor, och ja,sadel och träns är med dött djur, men inte på fullt samma sätt som jag skrev innan..hm..

Sessan
0

Jag ser inga fel i att man tar vara på alltning från ett slaktdjur MEN att slakta djuret för människans fåfänghet är fel fel fel!

[slo]
0

Helt rätt! Sålänge grejerna fyller en funktion och personen i fråga gillar det så ser jag inga problem med det. Jag personligen skulle aldrig kunna hänga upp något sånt som i #0 på väggen, av den enkla anledningen att jag tycker det är fult :P Men ett koskinn som matta tycker jag kan se riktigt snyggt ut, om man passar in det med resten av inredningen.

bubbelbubbel
0

ja precis, det handlar ju om tycke och smak med. :) haha.
men jag har ju ett par läderkängor så det är ju inte så att jag är vegan och total motståndare, bara till vissa saker. :) haha
ja, det kan väl finnas tillfällen då en komatta kanske passar in och är fint, men jag skulle aldrig vela ha en själv. haha.

schysst diskussion på insider-reprisen. HAHA.

Sessan
0

Min famo har ett rum fyllrt med älghuvuden på väggen. Jag har räknat dem till 24!!! Creepy stuff. Faffa var en älgägare så… Det första jag gör när hon far till ett åldersdomhem är att riva ner dem!

bubbelbubbel
0

haha, jaa, det kanske är lite creepy ja. :)
läskigt, själv föredrar jag mina egenmålade tavlor och mina foton på väggarna :)

Faxlin
0

Jag skulle kunna tänka mig kohud jag med, om det är i rätt miljö som sagt var. Men att döda tusen minkar för att någon societetsbracka ska få en päls tycker jag är vidrigt.

Audiatur et altera pars

emsems
0

hm.. på tal om sadlar… kan man inte göra träns och sadlar i andra material (typ syntetsadel, fast till alla grejjer?)

lisette
0

nej jag tycker det är läckert! men hade inte velat ha det i mitt vardagsrum… däremot vill jag ha en jättekrona på stallet ovanför stalldörrarna!!!!

bubbelbubbel
0

haha, det är härligt att alla har olika smak det är ju en sak som är säker :) 
här är det halv snöstorm. det tycker jag iiiiinte om. =/

gejsa
0

Här också bubbelbubbel. Skrattande

[slo]
0

ems, klart du kan köpa en syntetsadel och galoppträns (dom är nästan alltid i plast) men sen hur funktionella dom är om man jämför med "traditionella" låter jag vara osagt…

lisette
0

snö är skönt… har en liten 4wd vitrostig sak som tar sig framöverallt. jag är inte rädd för snön längre.

värre är det för mina päron som flyttade till sin gård i helgen och inte tömt sin villa på kläder/mat än.. de är insnöade… *flinar lite*

emsems
0

slo! jo man kan ju det, men det är som du säger, hur bra är dom då? syntet går ju baaaara sönder.. fast å andra sidan man man ju köpa ny oftare när dom är så billiga… vad tycker ni om dom, hur är dom att rida i? vad säger ni alla som ridit i dem?

bubbelbubbel
0

jag hatar snö, här är det kaalas halt. =/

Faxlin
0

Usch för snön. Jag skottar ut mina hästar och skottar in dem. Fy bubblan jag vill ha sommar. NUUUUUU!!!

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Hur gör du när du skottar in dom Åsa??? ha ha

Vi vill inte ha snö i stallet. Flört

Kiara
0

Nu har vi normal vinter Räcka ut tungan halt och isigtFlört

bubbelbubbel
0

men det är ju så jobbigt när det är så halt!
vägen vi har till jobbet är över store mosse, nationalpark, dvs, en mindre djurpark…förra lördagen träffade jag på tre rådjur.
skitmysigt i blixthalka =/

Kiara
0

Jag är så glad att vi har fått testa lite riktig vinter i årSkrattandehalt brukar det ju vara så det får man leva med Flört Vilken vacker syn dom måste ha varit, rådjur är väll inte farligaFundersam

bubbelbubbel
0

neee, dom är ju inte farliga, men jag vill ju inte köra på dom heller ;)
ja, ett av rådjuren stog precis när jag skulle svänga in på den vägen, så jag stannade och tittade. :)

Faxlin
0

haha, men gejsa har du aldrig skottat in dina hästar? Vilken tur du har. Jag vill inte heller ha snö i stallet, men hur jag än beter mig så får jag det ändå. Hatar snö.

Audiatur et altera pars

Kiara
0

#39 Jag trodde du gick till jobbetOskyldig

gejsa
0

Nej, jag har aldrig skottat in mina hästar. Tror inte att jag vill göra det heller. Måste nog snart komma och titta hur du gör. ha ha ha

bubbelbubbel
0

kiara, hihi, neej, det gör jag inte, det skulle bli väldans långt, kanske en 5 mil fram och tillbaka :)

Faxlin
0

haha, ja gör det. Annars kan jag skvallra att det går bra med en stoooor snösläde. hihi

Audiatur et altera pars