Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersajtenifokus
Läst 497 ggr
bubbelbubbel
0

Snälla söta..

..medlemmar.

Kan vi inte alla gå ut, imorron, eftersom det är natt nu, och ta ett stort djupt andetag av vårluften, och sluta gnälla och smågnabbas överallt ? Det är inte roligt att komma in och läsa allt ni småtjafsar om. Jag gillar inte, och jag kan nog tala för dom flesta, alla dessa indirekta påhopp som det har pysslats med sista dagarna.

Så jag ber er ännu en gång att ta ett djupt andetag av vårluften, och var lite snällare mot varann, vi är inte här inne för att småmobba varann. så snälla tänk på vad ni skriver, vad ni svarar, innan ni publicerar det.

..för tro det eller ej, det sitter människor bakom dessa tangenter, och det finns faktiskt dom som kan bli ledsna.

pussochkram!

Thorsson
0

Joo, jag håller med. Jag är väl inte världens snällaste. men nu börjar jag bli trött på en person (  inget namn nämns )

bubbelbubbel
0

Jag har märkt det, och jag tycker du ska tänka lite på hur du formulerar dig faktiskt, det gäller er alla, men jag tycker inte detta är roligt. ni måste förstå att det finns dom som faktiskt tar illa vid sig !

Alex
0

Jag ska ta mååånga djupa andetag av vårluften imorgon. Kommer spendera större delen av dagen utomhus, och hemifrån. ;) Samma sak på söndag. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Alex
0

Och jag förstår om folk kan ta illa vid sig ibland.. Men det kan faktiskt jag också. ;) Har inte lätt att ta åt mig alls, men det finns en gräns för mig också..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Och jag blir trött på att ingen kan stoppa denna mobbing som faktist pågår här. Det är sånt här som har gjort att flera äldre vänner till mig har gått härifrån. Dom tycker att det är rena rama sandlådenivån här ofta. Folk frågar om saker sedan vill dom inte ha hjälp.  Sjukt är det!

Anna
0

#0 Blir glad av att läsa ditt inlägg. :) Bra initiativ och håller med till 110%!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Thorsson
0

Jag var ute och fotade månen så jag har redan tagit lite :P

bubbelbubbel
0

ja gejsa, jag förstår det. och herregud, jag känner mig helt handlingförlamad, samtidigt som jag sitter här och försöker komma på en lösning hittar jag min lillasyster storgråtandes i soffan, jag hörde att hon snörvlade men trodde hon var lite förkyld, tills jag såg att hon satt och storgrät. lilla stumpan, men vad sjutton ska man göra !

Alex
0

Och jag blir ärligt talat trött på när folk anser att all skit kommer från en och samma sida..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

bubbelbubbel
0

kom och ge mig tips och råd om hur vi kan lösa detta på bästa sätt ? ! det är lite svårt att få er att ta varann i hand lixom…

Alex
0

#10 Jag vet ärligt talat inte, känns inte som att gejsa lyssnar på mig vad jag än säger, så det känns inte så lätt att göra nåt.. Men tycker grymt synd om dig som hamnar mitt upp i allt trots att du inte har med det att göra.. :/

Mvh Alex
Värd för Ridsport

bubbelbubbel
0

jag antar att det var mig du syftade på alex ?

Alex
0

Som jag tycker synd om, ja. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

bubbelbubbel
0

åååh tänk så lätt det hade varit om ni hade varit samlade alltihop i mitt vardagsrum…:P

bubbelbubbel
0

aha, jag trodde du menade #9, det var skönt, kände mig ännu mer hopplös just då..

Alex
0

Hihi, ja då hade du kunnat köra upp en bulle i varje mun så blev det tyst. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Thorsson
0

Om alla kunde verkligen läsa det man skriver för att senare kommentera eller gå på med något, istället för att svara på rubriken för att senare skylla på något annat. Ändra sin åsikt för att inte verka lite okunnigare..

joytick
0

#0 Låter toppen, har börjat ledsna kanska rejält på en massa tjafs som förstör intressanta trådar Fundersam

Alex
0

Kan meddela att jag och gejsa har löst det mesta mellan oss nu i alla fall. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

bubbelbubbel
0

vad skönt !!! :D

jag låser dock tjafstrådarna tills jag får assistans av iaf CBA imorron..

Alex
0

Ja gör så. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

bubbelbubbel
0

se detta verkade ju lösa sig litegrann iaf..

Alex
0

Japp, det verkar så. Om du låser de trådarna nu så kommer det nog gå bra, förhoppningsvis. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

gejsa
0

Ja, man får ju hoppas att inte andra fortsätter nu bara. Är det något som någon inte gillar så ta det per mejl i stället tycker jag.

Godnatt!

bubbelbubbel
0

dom är låsta. så förhoppningsvis så lägger det sig, annars får vi väl ta bort dom helt.

ja gejsa, det är helt sant, bättre att ta det personligt än att det ska bli ett bråk där alla är inblandade.

skönt att vi kom någonstans inatt !

Maja
0

Jag ber om ursäkt för alla som har tagit illa upp p.g.a. det jag har skrivit.. :)

Nämen vi tar en helkväll hemma hos bubbelbubbel.. ;) Hihi.. :P

[slo]
0

Men det är såhär det blir med jämna mellanrum när man inte riktigt kommer överens med nån så stör man sig lite på det mesta som har med personen att göra. Sen när bägaren rinner över så blir det inte så bra ;)

bubbelbubbel
0

det är där vi ska stoppa det slo, innan bägaren rinner över, helst iaf !

hehe, ni är alla så hjärligt välkomna hem på helkväll hos mig :D
jag har nog lite bullar i frysen ;)

[slo]
0

#28 Men vadå, så hälften av alla som skriver här (uppskattning) ska vara småirriterade på andra här inne försöka dölja det i varje inlägg? Nej tack, det låter som en extrem konflikträdsla. Vad är felet med att rensa luften då och då…?

bubbelbubbel
0

nej, du missförstog mig, vi ska stoppa det innan bägaren rinner över, dvs ta tag i problemet, innan det blir ett bråk, då det uppstår ett tjafs och man är irriterad att ta det där i n n a n det blir påhopp och bråk. förstår du nu vad jag menade ?

[slo]
0

Säger du det så…

Murre_Uddiz
0

Go Bubbel ;) haha.. tkr det är störande när tjafs kommer in i intressanta trådar jag med :/

CBA
0

Hejja hejja så här ska det se ut och låta :o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Alex
0

#30 Då måste jag bara fråga hur det är tänkt att stoppa det hela innan bägaren rinner över? Jag har försökt, de gånger jag har blivit irriterad, att ta det lugnt och snällt förklara hur jag tycker och känner. Men det hjälper ju inte alltid, och sen när bägaren väl rann över och jag slutade linda in mina ord utan sa lite mer "rakt" vad jag tyckte, utan personliga påhopp, ja då är det jag som får skit för det eftersom "jag helt plötsligt blir arg för ingenting". Och jag blir alltså den elaka personen i sammanhanget..

Så jag har svårt att se hur det ska fungera, men såklart vore det ju jättebra om det gör det. :) Undrar bara hur..

Jag har ärligt talat börjat tröttna lite smått på den här sajten pga att det känns som att bara vissa får ha starka åsikter ibland för att ta det hela kort.. Mer än så vågar jag inte skriva.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

bubbelbubbel
0

ja, alex, det är väl där det låser sig. vi måste på något sätt hitta något som funkar så vi kan undvika att det blir ett kaos där folk blir arga och sårade hit och dit.

tex kan det ju vara att rekommendera att ta det via pm direkt när det börjar blossa upp…?

men sen är det ju så, att om du försöker, så måste ju även den andra personen försöka, annars funkar det inte, men om vi alla går in med den tanken av att försöka lösa smågnabb innan det blir krig, så kanske det går bättre.
jag vet inte..men jag hoppas.

tessa
0

Vart tog ödmjukheten vägen…? Fram med den folk, den har säkert bara glömts bort en smula.. ;) Var ödmjuk inför dig själv och andra, så kommer du längre än vad du tror.

- För nog vill man nå fram till andra, annars skulle man väl inte skriva?!

bubbelbubbel
0

tack tessa för ett bra val av kloka ord !

[slo]
0

Alex, det är precis så jag menar också.

Bubbel, jo men vadå… Om du måste välja mellan två ting, blir det då det första (alla är småsura på varann, på gränsen till att det rinner över) eller nummer två, att man faktiskt säger vad man tycker och tänker på ett konstruktivt sätt? 

Och visst känns det som att det bara är vissa som får tycka, och när andra tycker saker som inte är "tillåtet" så blir dom antingen ignorerade eller påhoppade… Hmm…

CBA
0

#38 Så länge det sker på ett som du säger konstruktivt sätt så ska man ju kunna diskutera men när det börjar och blir pajkastning så är det inte konstruktivt längre :o)

Alex
0

#39 Men det är problemet, för att ta mig som exempel, jag brukar "linda in" mina åsikter så det låter väldigt trevligt och snällt, vilket väl folk blir vana vid eller nåt.. För när jag kommer och går lite mer rakt på sak, utan att vara otrevlig, ja då är jag helt plötsligt arg och så får jag en massa skit för det. Men jag säger det inte på nåt värre sätt än många andra, bara att de gör det jämt så folk är vana.. Om du förstår vad jag menar? Så då blir det som att jag får ta en massa skit för att jag försöker vara så trevlig som möjligt för det mesta.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

bubbelbubbel
0

jag tycker CBA svarade dig bra där slo.
men jag skulle vilja veta vad du menar med att vissa får tycka och andra inte ? vilka är det som får tycka och inte ? förstår inte.

Sussi
0

Det förstår jag inte heller vad som menas att andra får tycka saker medan andra inte får. VAd menas med det? Det är ju ni själva som säger det ingen annan. Klart ni också får tycka saker o ting lika mycket som andra.

Kan hända jag missuppfattat hur ni menar men jag förstår inte riktigt hur ni menar med det…

Sen gäller självdisciplin här som på alla andra platser, det gäller alla.

Alex
0

Det jag menade med det förklarade jag i inlägg #40. Är det nåt som är oklart ändå kan jag försöka förklara lite närmare..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

bubbelbubbel
0

vi skrev samtidigt alex, missade ditt inlägg.

men jag vet ändå inte om jag förstår…*trög*
du menar att du inte får tycka och tänka som du vill, eftersom folk är vana vid att du lindar in dina åsikter.
men du skrev, mer än så vågar jag inte skriva..
vad menar du då ? du får gärna pma mig om du inte vill skriva öppet…jag försöker bara förstå..:P

CBA
0

Jag går och zzzzover nu…jag har varit uppe sen halv sex i morse och snart slår jag pannan i tagentbordet *gäspar stort*

gejsa
0

Nu förstår jag inte längre. Vi har rett ut detta som hände i går jag, Axel och slo per mejl. Ändå känns det som det är mig ni menar.

Skriv ut vad du menar Axel. Är det så här du menar? Jag, Gejsa skriver alltid så elakt och det får hon göra utan problem. Men när du gör det så får du skit för det för du är alltid så snäll annars.

För är det så att ni stör er så mycket på mitt sätt att skriva så är det väl lika bra att jag går ur här. Eller hur?! Det är ju synd om det ska bli en massa tjafs pga mig.

Alex
0

#44 Jo jag får väl tycka som jag vill, men folk ser mig som arg så fort jag inte lindar in det, som jag brukar. Helt plötsligt skriver jag mer rakt på sak och därför tycker folk att jag är otrevlig eftersom jag inte skriver så "snällt" som jag brukar. Men sen så finns det de som aldrig lindar in sina åsikter, utan alltid skriver rakt på sak. Och det är folk vana vid att de gör och ser inte det som otrevligt eftersom de alltid skriver så oavsett vad det gäller. Blev det lite klarare nu? :) Jag är sämst på att förklara..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex
0

Och nej gejsa det är inte riktat mot dig. Jag har inget emot de som skriver utan att linda in det, det får de gärna göra. Men då ska inte folk ta åt sig när jag gör det heller. Jag vill också kunna skriva vad jag tycker utan att folk ser mig som arg för att jag helt plötsligt inte lindar in det. Och det är flera som har reagerat så, så jag riktar mig inte mot en speciell person.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

CBA
0

Jag tror inte man kan poäntera nog så många gånger hur viktigt det är med smilisar eller andra symboler för känslor.

Alla läser, tyder och tolkar en text olika och missförstånd sker så lätt.

Se bara mitt inlägg i Sockerbit tråden…jag la inte in några smilisar och ni trodde att jag var riktigt arg när jag skrev fast jag var långt ifrån arg…hade jag lagt in smilisar hade ni inte undrat om jag var på krigsstigen ;o)

gejsa
0

#48# Tack för ditt svar. Trodde att det var mig ni menade när du skrev personen. Men visst tycker jag att man ska få skriva vad man tycker. Jag sitter aldrig och skriver något som jag inte menar. Jag tycker att man ska vara rak och rättfram. Men kanske inte till överdrift. Som jag ibland kan skriva. Men jag känner så mycket för djuren så jag kan bara inte vara tyst när det gäller tex skötsel eller mat osv. Men det där vet ni ju. *ler*

bubbelbubbel
0

jo alex, jag tror jag förstår vad du menar.

slo, menar du samma sak som alex ?

[slo]
0

Bubbel, japp… Det alex förklarade var vad jag försökte säga också.