Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersajtenifokus
Läst 4112 ggr
Eveline
0

Riktigt bra...

…fast det är lite gnabb folk emellan ibland! :)

Jag red mycket när jag var yngre, höll uppe i ca 6-7 år. Nu har jag skaffat häst igen, har henne installad hos en bekant med 7 andra hästar. Ingen i min familjen är intresserad av hästar.

Därför tycker jag att "Ridsport I Fokus" borde ha en eloge, jag sitter och läser och insuper fakta dagligen. Det är intressant att sitta och läsa folks tankar och erfarenheter om diverse saker som berör hästar, ridning och omvårdnad, skötsel! :)

Jag tycker att man ska ta denna sidan som en enorm tillgång! Jag har för mig, eller jag vet att det kan vara så, att en del "hästfolk" nästan vill tävla om vem som vet mest och har bäst häst. Så tycker inte jag att stämningen är här, och det är skönt. Man tar hänsyn till de som kan mindre och respekterar de som kan mer och hur de ser på saker och ting.

Och självklart tycker man att sin egen häst är bäst:) Min lilla stora Irish Cob kompis och jag red i paddocken idag, hon var lite orolig pga nya hästar i hagen runtom. Efter en stund hoppade jag av, gick och hämtade godis, grimma och longerspö, tänkte att hon kunde springa av sig i paddocken, men icke, hon sprang runt mig som om jag longerade henne, utan lina. Då kände jag mig stolt, hon följer mig som en skugga :) Sprang jag snabbare runt om ökade hon, stannade jag, så stannade hon. Hon fick godis och kel efter :)

Lite tankar från min sida bara :)

Maja
0

Vad kul att höra att du tycker om oss! :)

Vi som jobbar med sajten vill tacka er medlemmar också! För utan er blir det ingen sajt!