Frusen
Fy i natt var det över 22 minus och allt är kallt förutom vår sadelkammare som skönt är..
-Hur brukar ni göra för att överleva de kalla stall dagarna utan att tappa sugen att vara i stallet?
mvh Linda
Jag gör bara det nödvändiga som att mocka odyl så att hästarna har det rent o mysigt när de kommer in. Sen spinger jag själv in med frusna tår och huttrar. För mig blir de inga extra städning i stallet när det är som kallast.
För två veckor sen släpade jag in alla sadlar och träns för att putsas, inte till mammas glädje kan jag säga.

jag borde oxå ta och smörja och verkligen njuta av min första vinter här hemma med varm sadelkammare, men känner inte för det ju..
Det är sällan man känner för att putsa läder. Men ibland kan jag få ett kick och putsar allt på en gång. Även om man vill lipa när man ser selen.
Lyxit med varm sadelkammare!

Igår hade ja lust o fixa o dona i stallet,
men det blev inte av, satt hos kaninerna o
gosa istället. Var för kallt att stå i ute stallet
och fixa.
jag hade helgljour denna *brr*. iskalla helg….. som tur är har vi en uppvärmd sadelkammare/fikarum att värma frusna fingrar och tår i.
nu har jag nästa helgjour om 5veckor, då hoppas jag att våren har börjat gett sig tillkänna!
Arbeta arbeta , håller på hela tiden med att fixa så jag slipper att frysa, mocka , städa , rida , mm vi har ingen stans att värma oss, men å andra sidan har vi inte några 22-grader heller , det kallaste änsålänge har varit 10- och det är inte så farligt tycker jag på med alla tjocka kläder bara, sen kan man känna sig som em michelin gubbe.
Var i Sverige bor du? Överväger om jag ska flytta dit när det är så "varmt" där

-18 grader hade vi som kallast här. Vi har också uppvärmd sadelkammare men där sitter man inte i. Vi har dörren öppen från sadelkammaren så att det inte blir så kallt i stallet när vi är där. Vi hade som kallast i stallet +2 grader. Hade vi fått under 0 så hade det frusit i vattenskålarna.

Jag sätter mig och värmer mig framför tvn i fikarummet. hihi Tar en kopp kaffe och tar det lite lungt emellan jag fixar annat liksom.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Du kan ju lika bra flytta dit Åsa. Förstår att det enda som saknas är en säng. Men den använder du ju inte hemma heller så….
Bor i Göteborg Sessan närmare bestämt västkusten, sen så har jag havet 3 km från huset och 1 km från stallet.

haha Jag har ju ingen dator där ju. snyft. Hur skulle jag klara mig utan er?
Audiatur et altera pars
vi har varmt i stallet, så det är ingen fara… där kan man stå i bara tröja och mocka… däremot är det värre att ta in hästarna… man får ju knappt upp grinden!

#12# Oj, glömde datorn. Sorry! Men ok då du kan väl installera den där? Så har du liksom allt på ett ställe. Bra va?!

Men jag har ju ingen telefon där, då kommer jag ju inte ut på nätet. Utan bredband. Jag som fått det uppgraderat till 8.hihi
Audiatur et altera pars

Sluta var så elak mot mig. Men det är klart du får ju bära vatten till stallet. Det behöver inte jag göra. Myser………jag har ju t o m varmt vatten där. hi hi