hitta bra fodervärd?
jag har ju en häst som är mkt snäll men med ögonproblem se denna tråd
nu funderar jag på att vi behöver fodervärd till henne, dels pga våran nuvarande ekonomiska situation och tidsbrist och kommande bebis.
men jag undrar om det ens är möjligt att hitta rätt människa till henne 
hon är ju en underbar häst som kan ridas av alla, men behöver sättas igång försiktigt nu och är inte direkt ngt tävlingsämne.. många verkar ju mest vilja hoppa och tävla och hoppa går ju inte med hennes problem.
vad tror ni här inne? vart hittar man en fodervärd som vill ha en skogsmulle häst? hästen tränar ju gärna och är samarbetsvillig, dock inte jätteframåt och det tar ett tag innan hon litar på en ny ryttare tillräckligt för att jobba fullt ut..
Du kanske kan hitta någon mamma och dotter eller så som vill vara i stallet tillsammans och ha en skogsmulle? :)
Finns nog massor som vill ha en skogsmulle. Va tydlig med detta i en evt annons.
Själv är jag skogsmulletypen som mer än gärna rider lugna ritter ute. Däremot skulle jag ju inte tacka nej till lite hoppning, men det är ju sådant man får anpassa efter hästen man rider.
Hitta en vettig fodervärd, som har förståelse för din häst ögonproblem.
frågan är väl mer vart man hittar dessa mysiga skogsmulle människor :) nu har jag iaf annons uppsatt på ica och en på blocket och ska sätta upp på lokala hästsport butiken så hoppas jag att ngn trevlig människa nappar..
har ni ngt tips på internet sidor man kan annonsera på?
hastnet.se finns ju :)
jag hittade min medryttare på bukefalos.com
Blocket.

när jag sökte foderhäst så satte jag ut annons på hästnet och så ringde ägaren till foderhästen upp mig.
Jag har sett ganska många på hastnet.se som vill ha en skogsmulle så ta dig tid och läs igenom annonserna där.

Ja som de andra skriver, hastnet.se är ett bra ställe att leta på
.
/Johanna, http://finanora.blogg.se
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
då ska jag ta och kolla in lite annonser på hästnet :) har annons på blocket nu..
inte hittat nått än :/ är mest yngre tjejjer som vill ha gratis häst som hör av sig.. men det kan jag tyvärr inte erbjuda just nu även om jag verkligen behöver hjälp med henne…
men jag ska försöka få upp lite lappar med :)
fick mail från en som jag trodde kunde vara nått.. men har inte fått ngt mer svar där.. hoppas fortfarande på att de svarar faktiskt för det kan nog passa henne..
hittills inga napp.. verkar som att folk tycker att det är för mkt begärt att man ska ha tid att torka hennes ögon och smörja huvudet (sommartid)
och jag har skrivit till dem som svarat på annonsen att hon ibland går på staket, spec om hon blir trängd.. men hittills inte hittat ngn som har förståelse för detta.. kanske är ngt man ska vänta att nämna tills man pratar på tele? men jag vill ju vara ärlig och hitta någon som vill ha hästen som hon är, så de inte blir besvikna…
men jag är lite besviken just nu, men det är viktigt att hitta någon som verkligen gillar att pyssla med sin häst..och jag har ju inte annonserat så himla länge :)
Lerch älskar ju att bli pysslad.. då står hon och myyyser och njuter..
ögonvård är ju ingen favorit såklart..
#12 Det är bättre att vara ärlig från första början, spec om man vill ha ärlighet tillbaka.
Synd att jag inte har råd och inte heller någon möjlighet just nu att h häst, annars hade jag kunnat varit intresserad.
Du ska se att det hör nog av sig någon snart ;)