R.I.P Baileys!
Efter skolan så skyndade jag mig till stallet, för att vi skulle ha stallmöte, men Therese hade skrivit upp fel vecka…skit oxå! aja… Och imorron åker Baileys till slakt… Lillkillen <:( Hottens hagkompis… :'( Så imorron när man kommer till stallet så e det tomt i boxen brevid… och förresten, när det var en annan tjej i stallet som frågade ägarna till Baileys vart han skulle åka någonstans så svarade de medans dom skrattade; Hahah, han åker på slakt imorron… Usch! :*(

Och förresten, han fick tre kilo/dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i hö! Dom hade honom i en månad, och nu ska han gå till slakt… :'(

Usch vad otäckt! Varför då?

Baileys slaktas pga. När Baileys kom till stallet, så var han i gott hull, och välmusklad. Hade inga problem med rygg, ben eller någonting annat. Men nu under den här månaden så har denna "grova" person som äger honom. Ridit runt på honom, och han är bara 147 cm, och inte viktbärande. Hon väger kanske 90 kilo skulle jag tippa på. Så nu har han haft ont i ryggen under ett tag. Drar ner ryggen så fort någon sitter på honom, och för några dagar sedan så blev han halt, men vad gjorde det? Hon red ändå… :'( Smalnat av har han ju oxå gjort….han kan ju inte göra något annat med en foderstat på 3-4 kilo hö/dag och 2 dl betfor…Till slut var det en som övertalade ägaren till att antingen sälja honom, eller låta honom gå till slakt. Men själv så tycker ägaren att hon gör det bara pga. att Baileys är gammal. 15 år är han…inte gammalt enligt mig iaf. Men då valde de det senare alternativet iaf… :'( Det kommer en ny häst på fredag som ska ta Baileys plats…Tänk att de kan köpa en ny häst så fort efteråt… :'( Tomt kommer det bli utan honom iaf… :'(
vilken människa, det låter ju väldigt märkligt…
kanske borde fundera på en grövre häst..
Det är JUST av sådan orsak jag tycker tanken på att köpa en isis, fjordhäst, haflinger under 145 cm är läskig för mig, trots jag vet att dom klarar det bra om dom är välmusklat och välriden. Jag är livande redd för att göra nåt sånt mot en häst med min breda rumpa :( Stackars liten…
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
#4 Om det blir lika med den nya hästen så får du inte tveka att säga ifrån alt. anmäla vanvård om det är så att hästen får för lite mat.
Vad sorgligt, vad ledsen jag blir!!!!
- och arg!!! Vissa borde inte ha häst överhuvudtaget.
- Stackars lilla gubben….

Du borde ju anmäla dom till vanvård!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Stackars djur! 

Nu blir jag riktigt irriterad här. OM du är säker på allt detta. Så tyder det ju på att hästen kan bli frisk igen om den slipper denna tunga person. Är det så?
Isf varför stoppar ingen slakten?? Finns väl ingen anledning att slakta en fin häst om det bara är så. Vad har hon köpt istället? Är det stallägaren? Kunde ingen köpt honom för att rädda honom? Hade jag vetat det så skulle jag iaf ha hjälpt honom. Ser så fin och rädd ut på fotona.

Ja, om jag hade haft pengar och så, så hade jag självklart hjälpt stackaren! :( Men nu är det ju försent…och de flesta i detta stall äger fina halvblod som är tävlingshästar, så de var nog inte så intresserade. :'( Ja, jag tror absolut hästen kan bli frisk igen. Vi hade en disskusion om detta i stallet idag, och kom fram till att han iaf skulle kunna användas till promenadridning och sällskap. Men vi visste ju som sagt var inte hur skadad ryggen var, men han var ju frisk när han kom..så skadan skulle nog kunna läka med tiden. Nej, det är inte stallägaren som hade hästen… Stallägaren ska kasta ut dom om hon märker av fler dumheter. Står ju 55 hästar där, och alla hästägare HATAR dessa ägare! Men imorron kommer deras "nya" häst, som dom har sagt var sååååå fin :'( hur kan man bara komma över en häst sådär? Och lixom skratta åt det :( Undrar på hur för sett de kommer att skada denna häst…Ett varmblod detta oxå. Tänker iaf följa dess utveckling, och ta kort lite då och då så man ser om den blir sämre. Kan man kanske skicka in dom bilderna och anmäla dom för vanvård! :'(
Stackars pålle :( vilket hemsk öde :'( J*vla människa!!!

men herregud, jag fattar bara inte vissa människor… finner inga ord, det är bara för hemskt, blir tårögd när jag hör om sånt här… Och sen köpa en ny häst, nej jag skulle ha anmält dom så att sånna personer aldrig mer skulle kunna ha djur! sorligt att man kan förstöra en häst så på bara 1 månad…
RIP Baileys

#12# Hade jag varit den som ägde stallet där så hade jag iaf stoppat slakten på något sätt. Så den har åkt till slakthuset nu då och är redan död? Det är ju för bedrövligt att ingen kunde ha hjälpt den stackars hästen. Usch vilka människor det finns. Ingick inte visst mycket hö i stallhyran? Jag menar du skrev att han bara fick 3 kg hö eller så? Varför snåla in på det ifall det ingår?