Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettbeteende
Läst 507 ggr
LinneaG
0

Blir ung igen?

Gammal häst blir ung?

Sen några veckor tillbaka har våran gamla Kaj, en vbl valack på 30 år, börjat busa en hel del med Hades, som är 8 år.
Han stegrar och biter och försöker busa upp Hades, men orkar han verkligen det? Han är ju gammal och stel. Vet inte om det kan ha med vårkänslor att göra?

mazze
0

Det är inte bara vi som blir gladare av solen, hihi! Så länge han gör det på eget bevåg så gör det ingenting…

LinneaG
0

Det är alltid han som börjar, han har dock haft sönder ett täcke, men det är så roligt att se när de busar, stegrar och naffsar osv.

gejsa
0

Vad roligt! Han kanske känner att det är vår.

bubbelbubbel
0

jag tror inte heller det gör något om det är han själv som bestämmer när det ska ske, då är det ju på hans villkor, då känner han ju själv hur mycket han orkar och om han vill.
men det är ju roligt för honom :D

NinaToy
0

Vad roligt att även gamlingar kan känna lite livsglädje! ;P Vad är han för ras och hur stor är haN?

bubbelbubbel
0

det står det ju nina ;) en varmblodsvalack ;P

LinneaG
0

#5 - han är en varmblodsvalack på 160 cm, blir 30 år i år.

Luthien89
0

Min ponny som är 23 han är en riktig vilde ännu :P Det är mer livsglädje i han än min stora 6 åring :P Haha..

reddie
0

Det är helt underbart när man ser gamla djur busa! Du behöver nog inte vara orolig Bye bye, han känner nog själv vad han orkar.