Ridstövlar
Någon som vet var man kan måttbeställa ridstövlar? :)
Jag har mini skidor till fötter (dvs vääldigt långa) + att jag har breda vader, samt långa..
Har skit svårt att hitta vanliga skor och ridstövlar finns inte ens med på kartan, haha.. Har ett par nu, men dom är så sönderslitna efter flera års användning :(
www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)
De flesta välsoterade ridsportsbutikerna har ju en mängd med stövlar, Något borde väl passa? Annars bör det ju jobba kunnigt folk där som gladeligen hjälper dig att hitta rätt.
Jag va tvungen att måttbeställa mina då jag har snäppet längre vader än vanligt, så alla stövlarna va för korta för mig. Blev lite dyrare än vad jag först hade räknat med, men gud så värt det!
Nej, saken är den att jag inte ens hitta något som passar foten :( har typ 44-45 + att dom är breda :S
Hopplöst :(
Var/ hur måttbeställde du?
www.JennyLiljedahl.webs.com / www.Jennypetronella.blogg.se - Besök! :)
Jag var också tvungen att måttbeställa då mina underben är ganska korta, fötterna breda, vaderna är olika tjocka, fötterna är olika stora och ja, allt är helt skevt. Köpte Königs-stövlar av Katrin Henriksson (dressyr.com). Då måttade hon verkligen allt som man kan tänka sig. Gick på 1800 kr extra men det var verkligen värt!