Hjälp ang. form på bild!

Går inte att avgöra utifrån bild, speciellt inte utifrån denna då vinkeln är helt fel :)
Hm, har inga andra bilder - skulle du kunna säga någonting?

#2 Nej tyvärr, men kanske andra kan :)

Går absolut inte att säga något om den bilden
Formen på första bilden ser väldigt hög ut och skritten känns pass-aktig och spänd. Jag tror inte att hästen bär sig tillräckligt väl för att formen ska vara så hög.
Nu är det väldigt svårt att bedöma med tanke på vinkel och stilbild, men det är känslan jag får.
Samma sak md andra bilden, jag vill se att ryggen kommer upp i förhållande till halsens form. Men svårt att se även här.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
okej tack för svar :)

Jag kan lägga till att det känns som att hästen är ihoptryck mellen dig och bettet, skulle vilja se mer frihet och avslappning, men som sagt så är det mycket svårt med foton :)
#6 På första bilden är vi precis i en gallopfattning :)
Hästen ser lite stel och uttråkad ut, huvudet rör sig inte alls (borde röra sig i takt med bakbenen i skritt, som å hästen bakom. Den går dock lite passtaktigt i skritten vilket tyder på stelhet i sidorna) och det finns inte så mycket liv eller ''impulsion''… Hade släppt fram den mer, hellre att nosen sticker ut lite men att hästen rör sig ordentligt genom kroppen än att hästen trippar fram lite försiktigt och stelt me i ern tjusig ''form''. Såg att det var fler som red; ridlektion? Egen häst eller ridskolehäst? På lektion och lektionshäst kan det vara svårt att driva och ändra tempot utan att störa övriga och utan att ridläraren 'lägger sig i'' eller ger andra uppgifter när man precis börjat få rätt på det själv (egentligen är det ju inte tempot som ska upp utan rörelsen som ska ökas, men det är lättast genom att låta hästen röra sig lite fortare). Men det är nog vad jag försökt. Släppt efter i handen, mjukna och först och främst fått fram hästen för skänkeln, sen hade jag kanske funderat på att fånga upp den i handen.
Annars ser det ok ut. Vill inte verka negativ eller bara hitta fel, men sägr det jag ser så att du vet vad som kan förbättras.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

I filmentyckte jag det såg ut som att du mest fokuserade på huvud och hals. Ge lite frihet till halsen och fokusera på att formen och drivet ska komma bakifrån :)
Tack!
Ja det var en lektion och ridskolehäst eftersom det var snöstorm och jag kunde inte ta med min egen ;)
Hade aldrig ridit hästen så det var lite svårt att veta hur jag skulle rida den och det är som du säger väldigt svårt att göra några speciella tempo ändringar osv.
Tack för svar :)