Skolans hästar (bilder)
Yeey, idag var min sista stalljourdag för den här gången. Passade på att ta med kameran till skolan för att kunna fota lite. På morgonen var det massa dimma tråkigt nog så de bilderna jag tog på morgonen är ganska gråa och tråkiga. Men på eftermiddagen kikade solen fram :) Så jag och Ida (som jag hade stalljour med) tog in hästarna en och en och ställde de framför kameran ^^
Först ut: En bild på rullande Hampus.
Jätte fina bilder (: Ja de första va tråkiga men det är ågot ialla fall (:

Söta o fina bilder ! :) :D
Oh, fint!! Fina pållar å fina bilder :)
#16 haha äkta jag o Monessa,, ^^ Hon e shettis/Russ, o jag som sköter henne heter Ida :P kanske inte va så kul förresten 

Fina bilder :)
Vad har du för kamera?
Hur kommer det sig att ni har stalljour över helgen på din skola? Vad får man göra/ska göra?

Vad är de för skola du går?
Snuttan - Eleverna hos oss har oxå "stalljour", eller rättare sagt, dom har frivilliga helger att jobba och får då lön. Dom får skiva upp sig på en bokningslista o sen jobbar dom lördag o söndag med en personal, vanligtvis 2 elever men ibland är det en. I) körstallet sköter eleverna själva stallet på helgerna, lika som i ridstallet men utan personal. I helgen va de inga som skrivit upp sig, därför jag jobbat
Tack för kommentarerna ^_^
#19 Hihi coolt :D
#20 Jag har en Canon EOS 350D.
Man har stalljour en vecka om året och då jobbar man i stallet tisdag-söndag. På vardagarna går man antingen förmiddagspass (7-11.30) eller eftermiddagspass (12.30-16.00). Resten av dagen har man vanliga lektioner. Dessa pass har man handledare med sig som jobbar med hästarna.
På helgen är man två stycken som tar hand om allt som har med hästarna att göra (fodring, in- och utsläpp, mockning etc) utan handledare. Skulle det hända nåt finns det lärare att ringa som har bakjour.
Stalljouren vävs in i tre kurser - Ridning och körning grundkurs, Häst- och stallskötsel och Hästkunskap.
#21 Jag går på Säbyholms Naturbruksskola i Bro.

Just ja, glömde morgonstalltjänsten, dom dagarna eleverna har stalldagar så har dom morgonstalltjänst oxå, kommer till stallet till 8 o hjälper till att släppa ut, mocka o fixa hö och sen har dom häst.lektioner under dagen, vanligtvis ridning. Eftersom vårat stall ligger en bit från skolan är dom där oftast heldagar så frukost lunch o fika får dom där.

Vilka fina hästar =)
söta bilder:D
Mandel är ju ursöt :)
Ja funderar på o börja på Säby efter 9an… :) Gillar du skolan?
#25&26 Taack ^^ Jaa Mandelmassa är supersöt.
#27 Jag trivs bra :) Härlig miljö och trevliga människor.
Fina bilder. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Mandel äger
Vilka fina bilder. :) Trist med dimma, blir alltid som ett vitt "moln" mellan kameran och hästen då, suck. De sista helporträtten på hästarna var jättefina! Vilka vackra hästar.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
# 11 På min ridskola står
"DAZZEN" Daz Fair
Arabiskt fullblod , valack f.1990 e. Glaz u. Druzilla Fair GB ue. Dryl PL färg. Skm . mankhöjd 145cm
Alltså hennes son
Sara
#31 Jaa, helst vill man bara blåsa bort den >.< Får skaffa fram Carolas vindmaskin nästa gång.. =P Tack för kommentaren!
#32 Jaså? Vad häftigt! Vart står han nånstans? Har du någon bild på honom?
# 33

Vet inte vem det är som tagit bilderna, de är kopierade från stallets hemsida.
Dazzen står på Saxhögen i Sollebrunn.
Sara
#34 Vad fin han ser ut! :)
#34. Vad fin (: