Hoppning
1: Hur många gånger i veckan tycker ni det är okej att hoppa om man hoppar max 70 vid varje hopptillfälle?
2: Hur många gånger i veckan tycker ni det är okej att hoppa om man hoppar max 1 m vid varje hopptillfälle?
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
man börjar ju alltid med studs ochv sen hoppar man ett högre hinder ca 3 gånger.En gång i veckan till max två.
Jag tävloasr med min ridtravare på högre höjder och hoppar 2 gånger i veckan och mkt studs,banor på låg nivå innan jag slänger upp bommen till 1-120cm men så högt blir det max en gång i veckan.
Det beror på hästens ålder och träningsstatus också. För en vuxen, frisk och vältränad häst skulle jag säga att ett eller ett par skutt kan man ta var eller varannan dag, mer långvarig hoppträning med högre hinder och/eller längre bana två, högst tre gånger i veckan.

Jag skulle nog säga en eller två gånger. Som sagt så hoppas man ju inte heller 70cm eller 1m hela träningen så egentligen är det väl en kanske lite dum fråga.. Hur som helt så skulle jag nog säga en till två gånger då hoppning sliter ganska mycket på leder om man gör det för ofta.