Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2132 ggr
MiaMaria
0

På fötterna?

Vad har ni på er om fötterna när ni rider/kör/håller på med hästarna?

Jag har stålhettekängor när jag håller på med hästarna. Dom har jag även vid ridning ute samt shortchaps. Inne (eller om jag rider på utebanan) har jag ridstövlarna. Sommartid blir det ofta gympadojjor, så varmt med stålisarna då Oskyldig

gejsa
0

När jag rider har jag alltid ridstövlar. Sommartid när jag ev kör häst så är det gympadojor. När jag donar i stallet sommartid har jag oftast träskor. *ler'

Anna
0

Har ett par jodpurs när jag rider och är i stallet.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Alex
0

Jodhpurs eller ridkängor vid ridning beroende på värme och årstid, gympadojor ibland i stallet sommartid om jag inte ska rida.. Händer att det blir vissa grejer gjorda med flip-flop ibland då också, om man råkar gå förbi och nån vill ha hjälp med att ta in en häst eller så..Oskyldig Och på våren och hösten blir det gummistövlar när man ska ut i hagen. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

bubbelbubbel
0

för tillfället vinterkängor, men ska köpa nya så fort jag orkar, börjar bli lite varmt nu..:P

reddie
0

Ridstövlar när jag är i stallet och rider. fodrade vintertid och ofodrat sommartid. I bland rider jag barfota på sommaren.

fridak
0

vid ridning och oftast vid hantering av hästar så har jag ett par vanliga börjes-ridskor(den billigaste varianten). under vintern hade jag ett par fodrade skor från börjes, också den billigaste varianten. ibland så har jag mina vanliga gympadojjor också om ridskorna behöver stå och torka i solen pga av en häst som itne vill gå ner i fotbadet….

floran_pro
0

har alltid militärkängor.

Lisa_
0

ja har alltid ridstövlar när jag rider men när jag är i stallet och mockar eller så så har jag gympadojor eller något öite varmare på vintern…

mazze
0

Antingen kängor el ridstövlar, aldrig tåhätta…

kemikal
0

Skor med förstärkt tå (dock inte stål) eller ridstövlar. I och för sig har väl stövlarna sett sina bästa dagar, speciellt som de faktiskt fått ett vädringshål genom broddtramp…

Sussi
0

Oftast har jag ridstövlar när jag rider, på vintern varma ridskor.

Kör jag eller annars bara är i stallet utan att rida brukar jag ha stallkängor eller vanliga tossor.

Between
0

Vinterkängor än  men börjar blir varmt om fötterna hehe så måste man väl köpa nya ridskor. Rider oftast i ridskor men ibland händer det att de råkar bli gympakorna ;D

Murre_Uddiz
0

Har som du Mia :) Stålhettakängor som jag använder i både vinte/höst/sommar och vår :) Med shortshaps på :)

Aourora
0

Högklackat :) nä skojja baara..

även om det har hänt en gång.. :P men vanligtvis några vanliga dojjor på sommaren och högakusten-ridstölvar på andra delen av året. Ibland andvänder jag ridskorna,

nu har jag doock inte andvänt några avdem på ett tag då jag inte varit i stallet :( *saknar det*

fridak
0

när vi lastade in halm på loftet från ett annat lager såg vi en i grannstallet rida förbi utan skor! hon hade bara vita tubsockar på fötterna. jag såg det först och var tvungen att fråga de andra om jag sett fel men de kollade en extra gång och sa att jag ahde rätt. när de kom tillbaka senare så hade självklart tjejen stövlar på sig, ingen tänkte så långt att hon bara skulle rida förbi sitt hus femtio meter bort och ta på sig stövlarna där.

gejsa
1

#15# Ja, det har grannens ungar också gjort. Ridit i strumpor alltså bara. Det var några snälla isisiar.

fridak
0

#16 hon red bara ca 50 m barfota för att hämta ridstövlarna hemma. däremot så fanns det två tjejer innan i stallet som red i sockarna ute i skogen. och med tanke på att den ena av dem drar ihop hästen så att den ska takta och stirrar upp den med mening så kan det itne vara så kul om man helt plötsligt hamnar på marken. dessutom borde det kännas jättekonstigt att bara ha sockar i stigbyglarna.

Lyrik
0

Har gummistövlar på mig i stallet, är gyttja i hagen. På sommaren oftas gympadojor eller ridstövlar när jag rider.

Between
0

Om man har en snäll häst så är det roligast att rida ibara sockar barbacka =D det känns mer naturligt ^^

Milli
0

Jag rider i ridskor, utan stålhättar, även på sommaren. Har haft ridstövlar några ggr men dom blir nästan jämt för långa i skaftet, och jag tycker att man blir så orörlig i det.

Sehvrin
0

På vintern är det kängor/stövlar som gäller och på sommaren är det allt från gympaskor till sandaler (ja, det är inte så smart att gå med sandaler runt hästar, det vet jag, men hittills har det gått bra och mina hästar är ju rätt små=) och stövlar när det är blött ute. Detta gäller när jag pysslar med hästarna samt kör.

När jag rider är det ridskor som gäller (sommar eller vinter beroende på årstid)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

linnrisedal
0

De e olika, på vintern har jag en vinterkänka annars på sommaren blit det gympadojor eller sko med klack och stälhätta. Jag rider i vad som helst.

muirab
0

Stålhätteskor o. shortchaps året runt. E rädd om mina tår….

Othello
0

Vintertid blir det fodrade stövlar av nåt slag när jag är i stallet eller kör. Jag har ridskor & shortchaps när jag rider…. & sommartid är det joggingskor för hela slanten utom när jag rider då… Annars så är jag inte så noga vad jag har på fötterna/kroppen i stallet bara det är bekvämt sen får det fast va illgrönt eller nåt för min del Flört

[slo]
0

#7 Vilka kängor då? M/90? Dom sommarkängorna e grymt sköna :P

Har bruna stallkängor än så länge… Men får nog fixa fram ett par gympaskor snart, börjar bli varmt. :)