Efter ridning?
Vad brukar ni göra med era hästar efter ridning??
Själv så borstar jag, stretchar benen och halsen. Ryggen om jag hinner. och så spolar jag av ben och mage+att ha på linement:D

Borstar bara händer att jag försöker stretcha halsen på hon men de brukar inte gå så bra :P Fast man står ju alltid och gosar en stund :]

Jag rider inte Hotten så hårt just nu, skrittar bara…så jag brukar spola av hans ben, sedan rykta/borsta av hela honom+ kratsa hovarna ;), sen så är jag klar. Men när han går hårdare än så så blir det mer att göra ;)
Borstar, kratsar hovar, lägger på täcke om det behövs.. :)
borstar och myser :)

Duschar om han blir svettig annars så borstar jag honom och masserar om han gått hårdare flera dagar i rad, självklart kratsar jag även hovarna, först i ridhuset, sen när vi kommer tillbaka och sen emellan att han gått in i boxen o druckit vatten och att han ska ut så inte spånet följer med ut. Sen brukar han få gå ut i hagen om inte klockan är för mkt, inte om han duschat såklart.
Som bubbel… ;)

det beror på hur frisk hästen är, hur hårt passet varit, om det varit ett träningspass eller en ridtur liksom ;)
slo, hihi, vi är ack så lika ;P
Beror på vad vi gjort. ;) Men är hästen svettig så blir det avspolning/svampning/täcke, spolar av benen om de är leriga.. Kratsar hovar och ger mat. ;)
Borsta brukar jag faktiskt inte göra..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#8 Den här gången kunde jag inte låta bli… Men det är faktiskt ungefär vad jag gör också :P
haha, låta bli och låta bli ;)
Äsch… Du vet vad jag menar ;)
ja, jag tror det :D

borstar, kollar hovar och släpper ut i hagen igen efter lite klappar.

Borstar, kollar hovar, gosar, svampar av om han blivit svettig. Om han är svettig får han ta på sig fleecetäcket och stanna i boxen med en hötuss och torka till medan jag plockar undan alla sakerna. Sedan ut i hagen eller nattas inför kvällen.
Efter hårt dressyr pass ( =P ) På eftermiddagen alltså, då man inte behöver släppa ut o så..
Borsta
Strecha ben (vet inte än hur man strechar andra delar :P)
Kolla vatten
Ge morot el äpple :P
kratsa hovar
Svettig pålle- fleecetäcke
Gosa :)
strätchar alla benen, halsen, tvättar av hästen lite, på med linement på bogarna och lite på halsen borstar, på med flistäcke
sedan är det allmänt puss kallas, med godis…
Borstar, kratsar hovarna, är hon svettig och det är varmt(sommar) ute svampar jag av henne med en tvättsvamp ibland. Gosar såklart, myser lite, ger godsaker.. :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Bostar av dem, svampar av dem ifall de är svettiga. Ger dem en morot och kollar brodden

borstar och kratsar hovar. täcke på om det behövs, antingen pga av väder el av svett.

Borstar av. Då och då smörjer jag in benen med liniment.
Borstar och kollar skorna. Han är ett under på att trampa av sig dem (: är han svettig torkar jag honom så gott det går med en handduk och lägger på honom sitt fleecetäcke (: Ska han utdirekt efterridningen och det är kalt så rider jag inte hårt. Ska han stå inne så brukar jag jobba honom svettig och han brukar jobba mig svettig =D

Borstar… =)
Om jag ridit hårt (vicket jag aldrig gör) så spolar jag av benen med kallt vatten. =)
#23 haha, vad var det däär xD

Vaaaaad? =D

Beror på vad vi gjort om om hästen i fråga är klippt ( hur svettig den blir) Men i vanliga fall efter ett arbetspass: Går lääänge med fleece/ ulltäcke. Ev spolar ben.
Rykt, liniment/ kylgel, ev massage & stretch. Sårvård/ smörja om det finns några skav el likn. Ev linda benen, men ej på mina hästar.
Sedan blir det ju mer eller mindre beroende på vad man gjort och hur ambitiös man känner sig. =)
#25 att du brukar skölja vatten när du ridit hårt, men att du aldrig rider hårt,, hur har du då kommit på det xD

Borstar,kratsar hovarna. Om den är svettig så kanske tvättar jag av den med svamp och vatten. Täcke om det behövs.

#27 Öum… Jaaaa…. =D
Men jag klättrade igår, då sköljde jag bena =)