Björnen sover?
Nä björnen sover inte längre här nu…
Såhär stod det i den ena lokala tidningen igår
Och såhär stod det i höstas artikel 1 och artikel 2 (hon i artikel 2 är ju min hästägare, Lady som är på bild, fruktansvärt ful bild…)
Och såhär stod det förra hösten. Ingela som är med i artikeln är helt suverrän på tal om ingenting =) En till artikel från andra tidningen
Tur att björnarna luftar så illa så hästarna bli galna bara dom känner lukten så man vet om ngt är på gång, om vinden ligger rätt med andra ord…

Usch vad otäckt! Så du har björn omkring dig i skogen när du rider. Fy, vad ruskigt.

Har här hemma kring gården oxå, men har bara lyckats sen en live i frihet en gång o de va när jag körde lastbil nere kring Los (typ Edsbyn), gissa om jag höll på att köra i diket ;-)

Min dotter mötte en björn som galopperade mot henne på vägen förra året. Gissa om hon snodde runt shettisen "på en femöring"
med rokard. Den björnen följde ända hem efter henne.Sedan stannade han/hon här runt vår gård i 4 dagar innan den gav sig vidare. Vi har redan björnfrossa nu i år. spanar och spanar…..
hua, läskigt, björnar är inte att leka med, men det hade varit kul å se en, på behövrigt avstånd..

Ja, gud ja, Björnar är ju jättegulliga att titta på. Men jag skulle inte vilja vara i deras famn. *ler*
Dom är ju livsfarliga för våra hästar och även oss. Då har jag nog hellre vildsvin här hemma. *ler*

#3 Huuu ja nå sånt vill man inte vara med om. Men visst bor du rätt långt norrut va? Stackars din dotter, hon måste ha blivit jätte rädd!
Bubbel o Gejsa - Ja jag vill så gärna se björn igen, dom ser så härliga ut, som en stor nalle ;-) Men då gärna att ajg sitter i en bil, nära får dom gärna vara så man kan knäppa lite fina kort =)