jag såg nått...
något konstigt igår, nu är det ju läskigt när jag tänker på det.
När jag gick ut från jobbet igår, så gick jag på den lilla gången som leder till parkeringen, när jag kom fram till min bil tittade jag åt "vita huset"-kontoret, gången jag precis gått, och såg nått stort kattliknande, det såg alltså ut som en stor katt, i typ tänk en 6-8 månades schäfervalp, fast i kattform. men så stor ungefär. VAD kan det ha varit ? han satte sig och tittade på mig, sen gick han in bakom busken när jag väl kunde lysa på honom…
jag vet att det har funnits lo där innan, eller ja, att folk har sett, men vad i hela världen, det kan ju knappast varit en katt ?
den var ju jättestor !
*förbryllad*

Ett lodjur är 60-75 cm i manke så dom är rätt stora

Det var säkert ett lo. Dom är ju jätträdda så det är ingen fara. Men dom kan stanna så där och titta på en. Hade ju ett lo här hemma för 7 år sedan som lurpassade på min lilla Lina när hon var ca 2 veckor bara.
men gud, kan det verkligen ha varit det ?
ja, jag tänker då inte gå där själv ikväll…..aaaahhh !!!
en katt var det iaf inte, det var den alldeles för stor för…
men miamaria, det kanske var ett bäbis-lo ?
när jag var bäbis hade jag med tofsar på öronen…:P

Haha. Fast bäbisarna är stor den här tiden på året, dom brukar födas från maj-juni… Ut o leta spår vet ja =)
Det kan inte ha vart en räv då? :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
det sa johan med "var det inte en räv ?"
rävar har jag sett i mina dagar, men något som ser ut som en stor katt, gulaktig med lite prickar, det lilla jag han uppfatta innan han gömde sig, och absolut ingen rävsvans.
hm, det låter inte som en räv i mina öron.
jag är nästa helt säker på att det var ett lo, det hela gick fort, men jag minns ingen svans som syntes, vilket både katter och rävar gillar att visa att dom har, plus färgen.
och att det är flera som sagt att det finns lo där..
ok då miamaria, det var väl ingen bebis dååå…:P
jag kollade efter lite spår när jag kom till jobbet, men det är ju gräsmatta och asfalt, syntes inget.
men det var lite läskigt att gå där ikväll, visste ju inte riktigt om det skulle ligga nått i buskarna….
Då låter det inte som en räv, nej. ;) Kan ju vart en liten lo, från förra året eller nåt, då kanske de inte hunnit bli fullstora? :) Jag menar, då är den ju inte ens ett år gammal i så fall..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
nä precis, men det måste varit det. fy bubblan så häftigt ! :D
Jaa.. Jag vill också se ett vilt lodjur! Och en varg! *avis*
Mvh Alex
Värd för Ridsport
ja en vild varg hade varit nått, det drömde jag förresten om inatt…inte fullt liak häftigt eftersom dom jagade mig…
Aj då, nej det var mindre kul.. Var ute och red idag, och Snædis stannade på ett ställe och tittade.. Ett ställe där en kompis sett varg förut, så jag hoppades på att det skulle vara nån varg där som jag kunde få se mellan träden eller nåt..:P Men det var ingenting.. Som jag såg i alla fall. :(
Mvh Alex
Värd för Ridsport
det vet man ju aldrig, det kanske stog en bakom e buske ;)
Jamen jag fick ju aldrig se den, så det hoppas jag det inte gjorde.. Då blir jag bara sur. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
haha, det är ju iof sant :D
det hade jag nog med blivit, men finns det så många vilda vargar då ?
Nej inte många.. Men däromkring har det setts några stycken (eller en och samma, fast vid olika tillfällen). Så man vet ju aldrig. ;) Älgar finns det gott om där i alla fall. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
nä, dom är väl bra på att gömma sig ;)