Gurkmeja till häst?
jag har läst å hört att gurkmeja är bra för kroppen,leder å inflammationer..
det är så att min häst har inflammation i en led å jag läste lite på nätet om gurkmeja att det är bra till hästens leder.. (har även själv börjat med det)
är de någon som testat?
några positiva.. eller negativa erfarenheter av det?
Har aldrig använt oss av gurkmeja. de klassas numera som doping. Bra att veta om man ska tävla.
jasså? gör de?
men jag tävlar inte så..så på den biten är de ju lugnt:P
Även nypon funkar bra, det använder jag till min häst som fått beh. för inflammation i kotleden.. 96h karens
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Men andra kanske ska tävla.
Alla medel som är till för att förebygga och lindra skador, förslitningar och värk klassas numera som doping. T.o.m. vissa örter som växer i hagarna. Åker man dit för detta ska man kunna visa att det finns naturligt i hagen. Det är mycket tuffare regler för doping numera.
#3 okej.. tycker du att jag ska testa de då? är de värt att testa?
#5 Det kostar lite, ca 2-300kr/månaden, men det är värt det. Då Back on Tracks verision, Chilonnypon.. sök bara på chilonnypon så kommer det upp!
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Ge boswelia, bra mot inflammationer.

Har testat gurkmeja men märkte ingen förbättring. Testade sedan Lito vet nyponpuver och till och med en blind skulle ha sett skillnaden. 
Min ponny fick dte pga ledinflammationer i benen, vet sa att det nog skulle krävas 2-3 behandlingar för att hon skulle bli bra men det krävdes bara en behandling sedan var hon bra.
Jag gav min ponny nypon och gluccosamin då han hade en kraftig inflammation i bogen i samband med en krosskada som han ådrog sig och sedan opererades för. Han fick även gurkmeja i några omgångar ihop med nypon och gluccosamin, man kan säga att han fick trippeldos då
. Jag märkte stor skillnad på honom de ggr då han fick sig en kur gurkmeja.
okej..jag tror att jag ska testa faktiskt..
ska tillbaka til vet. med honom på åndag tänkte om man kunde fråga där vad dom tror om de..
är de nåt vet- brukar rekomendera?
nån som vet?