Pass

Det var länge sen mina kom varför är du så otålig dom kommer när dom kommer, det är ju fullt upp för dom stakarna som ska göra dom. Det var många som väntade till årsskiftet och då går det trögt.

jag förstår bebbe, det är ju lite som att vänta på tomten på julafton. minuterna bara segar sig fram och man väntar och väntar och väntar.. helt plötsligt står bara tomten där och man missade allt.. :)
Nix !! men som sagt så tar det tid, dom är överhopade av ansökningar, dom kommer när dom kommer. ( har du kollat på hemsidan om just ditt pass ligger för hantering) gäller halvblod .
mina har inte heller kommit,jag skickade in dom i september och arabens är betald, men, de kommer väl snart hoppas jag
Va !! har du betalat innan du fått dom ? det står ialla fall på asvh`s hemsida att man inte skall skicka in pengar i förskott,utan passet kommer som postförskotts brev.
jo, jag fick en räkning på det!!!!!! och det stod att det skulle betalas innan de handlägger det

Det skiljer sig nog mellan de olika rasföreningarna liksom.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#6 det kan vara så att dom har många som inte löser ut passen, men lite skumt att betala i förväg
Får jag fråga vad summan var jag vet en som inte skickat in pass på sin Arab hon hittar inte original pappren
I Finland behövs de inga pass vad jag vet om.
Varför ska man ha pass?

EU regler för att om hästen ska gå i livsmedelsproduktion så ska man veta att djuret inte är behandlat med något preparat och kärnligt som människoföda
Nu är det ju inte köttproducenter vi är utan ryttare som inte skulle döma om att vår pålle ska hamna på mackan.
Passet är bra för hästarna också det är svårt att byta identitet och genom att många hästar är märkta och registrerade så är det svårt för hästhandlare att bluffa med ålder och identitet.
Min granne köpte en ponny som hästhandlaren sa var fyra år i verkligheten var den två och reds in som om den var fyra i dag har han en förstörde rygg, han är fyra år nu. Sådan hoppas man kommer att minska med passen

#2 Jo men det ska ta ungefär tre månader och jul kan ju inte räknas så passen inlämnade strax före jul borde komma i mars och ska man inte sälja så räcker ju inlämningskvittot.
#10 Vad hemskt att ljuga om åldern så! Stackars häst och köpare.
Passet är väl de ända vettiga som EU har hittat på.

jupp, ja fick mitt för någon vecka sedan..
så här ser de ut:
#8 jag betalade 400kr i förskott på hästpasset, det står: handläggning sker när inbetalning inkommit, på fakturan.

Ja då borde det gå fort efter det ditt pass borde ligga överst max en vecka tycker jag.
jagskickade in papprena i september och betalade passet i början av november, så nu borde det ju komma snart tycker jag…

Du måste ringa för så lång tid får det inte ta efter du betalt
hmm, ja. jag ringde i början av Januari och dåsa de att det var lång väntetid, men nu tycker jag nog att jag fått väntat lite väl länge eftersom det är betalat
Ok du har en Arab , då är det inte asvh som handlägger ditt pass,jag har halvblod och där av asvh, rasföreningarna har ju olika rutin klart, jag lämnade in mina papper i oktober och dom är ännu inte klara, men vet genom deras hemsida att dom ligger för behandling, så dom har kommit fram och inga uppgifter saknas .

Jag skickade in mina papper tror att det var i okt eller nov. Vissa betalade jag när jag skickade för då slapp man postförskott. Gobbans pass kom ju förra veckan med intyg att jag har betalat det redan.
Islänningens pass var det enda jag fick ett brev om at det tar tid ca mitten av januari skulle det vara klart. Men det är ju februari nu. Men jag väntar. Dom har ju iaf fått det.