Furminator
Någon som har en Furminator (borste)? Tycker ni de är att rekommendera? Funderar nämligen på att köpa en till mina hästar. Vet ni om det är någon större skillnad på strl L och XL, lönar det sig att köpa en XL?
Jag har en till min kanin, på henne fungerade den super! Kan dock inte uttala mig om de storlekarna ;)
/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Furminator fungerar bäst på djur med en luddig underpäls som man får bort. T.ex katter!
Men jag har en stor som jag provade på hästarna och den är helt ok, man får tömma dom ganska så ofta när man bortstar bara när hästen fäller =)
Har en "rikitg" och hööks variant, och hööks känns betydlig mer prisvärd i.af. Märker ingen skillnad.
Hakuna matata!
jag har också en till min kanin, men testade den på vår gamla hund, och han var ju nästan i storlek med en shettis, så det kan ju säkert funka :)
dock gör den sig nog bäst under pälsfällning, men det kanske är det du tänkte ha den till?
jag tror faktiskt vi köpte våran på tradera, det var innan de fanns att köpa i sverige, men där kan ju vara ett tips att titta, kan ju hända att man kan få den till ett bra pris?

Tack för svar, får se om jag köper en 
#3 Jo jag tänkte ha den till pälsfällning, + att jag har tävling i mars och skulle vilja få bort så mkt vinterpäls som möjligt till det.

Beställde en furminator från Tradera och den kom idag. Ska testa ikväll och kan skriva sedan hur den funkade. =)
Har en köpt på tradera, den gröna och den fungerar utmärkt när min häst börjar fälla ( islandshäst,)

Provade den ikväll och den är helt suverän! 

Jag andvänder furminater på våra hundar (dobermann & whippet) och det funkar super fast att dom har så kort päls!

okej det låter ju bra