Ridläger sommaren 2011
Har du alltid drömt om att få bada med hästar? Eller kanske har du alltid velat ha en egen häst? Just nu har ni chansen. Följ med oss på ridläger en hel vecka!
Sommaren 2011 Anordnar vi ridläger för tjejer och killar över 10 år. Vi kommer att hålla till vid ett stall ute i skogen ca. 8 km från kopparberg, Örebro län. Vi kommer att ha massvis med aktiviteter på schemat, och framförallt hästar. Frukost,mellanmål, lunch & kvällsmat ingår givetvis. Vi har Hästar för både stora och små. Det går även bra att ta med sig egen häst. Vi har tre olika veckor, Vecka 25, Vecka 27 och Vecka 29. Ni är Välkomna att ringa vid frågor och för bokning, Ni kan även skicka sms.
Kostnad 1.000 kr utan egen häst
Kostnad 650 kr med egen häst
076-836 15 04 / 072-245 56 38
Mvh. Stall De la Rouge - Lizette de la Rouge & Nora Elmik
ingen hemsida? :)
#1-tyvärr, inte ännu :( men det kommer så småningom! :)
Putt :)

Är det dressyr/hoppinriktat, eller är det ett "ha kul läger"? Vad för sorters hästar/ryttare passar det? Vilka kunskaper krävs i förväg? Osv.
#4- Hade tänkt att få in lite hoppning iaf. men mest "ha kul" läger. Vi har lite olika typer av hästar. bland annat shettisar, russ, travare och en fjording. grundkunskaper krävs dock, Alla våra hästar är supersnälla och passar såväl nybörjare som rutinerade ryttare :)
Vad har ni för ridlärare? Kommer det vara uppdelat på lektion och uteritt varje dag eller hur är det tänkt att vara upplagt? :)
lurvponnyn.vimeddjur.se
Det kommer tillmestadels vara uteritter i skog och mark, menäven lite "träning" i åtminstonde Western,trav och hoppning, det har vi lärare till som håller på inom de grenarna

#5 Åh vad kul med ett "ha kul" läger istället för massa fokus på prestation o så. Skulle vilja komma om inte hästen min inte var särsskillt transportvan.
#8 Du får ta att transport träna den :D Skulle va jättekul om du kommer :D Visst kommer vi ha lite hoppning och annat kul, men bara för skojs skull :P haha
Finns det någon över åldersgräns?
Och vart är lägret? :)
Hur mycket erfarenhet krävs?
Jag rider utan problem i alla gångarter, gjort galoppombyten, skänkelvikningar, prövat på de högre skolorna.
Min pojkvän har ridit kanske 7 ggr i sitt liv (Jag har honom under skolning själv på min medryttarhäst). Han har visat på talang och har väldigt mycket vilja! Har "åkt" barbacka i alla gångarter (hästen gjorde dock en tvärnit och han for av då men satt så länge hästen gick ;D) Vi jobbar på lättridningen, han håller takten utan problem men behöver nog räta upp sig lite mer i sitsen - det kommer snart ;)
Vi skulle gärna vilja åka på läger i sommar tillsammans men de flesta har liksom nybörjare en vecka och mer avancerade nästa, vi vill ju åka tillsammans…
Putt :)
Hur länge håller det på?
Kostar det 1000kr för alla dagar eller per dag?
Finns det någon åldersgräns?
Vem är det som håller i lägret?
Delas man upp i grupper när man ska rida?
Får man "välja" vem man delar rum med? (om man vill sova i samma rum som sin bästis man åker dit med)
Vilket datum börjar och slutar ridlägret V.25?
Mvh - Jossan och Tilda (2 tjejer som gärna vill gå på ridläger)
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se
#12-
1.000 kr för hela veckan
bara en undre, dvs +10 år
Jag & Min vännina Nora håller i lägret ;)
Man rider alla samtidigt (begränsat antal platser) :)
Alla delar "Rum" Då det är en stuga vi bor i :)
20/6 - 26/6 :)
Ni är jättevälkomna att höra av er via telefon eller sms :)
Hoppas ni bestämmer er för just vårat ridläger :)
#14 Vi kommer kanske v.25 :) Erat ridläger låter väldigt roligt!
Men jag är 12 år och har ridit några lektioner (började i Jossans ridgrupp för ett tag sen) men vi kan nästan lika mycket (skritta,trava, jag kan galoppera lite, och en gång hoppade vi små hinder) räcker det med att kunna det (jag kommer ju att rida en termin till innan ridlägret)?
//Tilda
/ Tilda

Går det bra för er? Jag hoppas det^^ Ni känner inte för att flytta till södermanland nästa sommar;)? Skämt åsido - Tkr alla borde ta den här fina chansen ni ger :)
#14- Det räcker gott och väl :) Vore jättekul om ni kunde komma, Nora är 13, det är bra att vi blir lite blandade åldrar :)
#15- Annars kan ju du flytta hit :P Eller så kan du ju bara komma på lägret endå :) hihi

#16 Du anar inte hur sugen jag är, och hur kt närmare det skulle föra mig och min häst, men det är grymt långt. Just nu sitter jag faktiskt och kollar alternativ för ta mig till er :)
Hur skulle hästarna stå? Hur skulle betet vara? Utegång, om inte - kostnader för box och foder? Övriga kostnader för mig, som käk osv? Att allt skulle vara inräknat för en så liten summa är för mig otroligt^^!
#16 Vad bra! Tror nog att jag (och Jossan) kommer :) Men min mamma kan ringa när vi har bestämt oss (tror inte att det dröjer så länge tills jag har bestämt mig ;))
/ Tilda
#17- Mat, sovplats och bete ingår :) Övrigt foder till egen häst medtages själv! Det är då bete som gäller, Möjligen om du tar med egna fickpengar ifall vi åker ner till byn och köper godis eller liknande :) Hihi
#18- Det låter superbra :) Vore värkligen jättekul om ni kunde komma :) Vart kommer ni ifrån då?
Till er som har frågor, så skicka hellre sms, min dator är superseg :P haha. 0768361504

Hmmmmmmm lite skeptisk blir jag. Du är 18 o din "väninna" 13 o ni ska gemensamt hålla i läger? Vad har ni för tillsånd? Försäkringar? osv
Det är ett "ha kul" Det är som att du åker till en vän med din häst en vecka och bara betalar för maten
var?
Mvh/Ellen<3

ni annonserar här om ett läger då måste ni ha tillstånd o försäkring, ni tar trots allt betalt. Vad händer om någon skadar sig allvarligt? även om det är självkostnadspris så måste det ändå gå rätt till
Info finns numera på hemsidan. www.narvgarden.webs.com

Jag blir också fasinerad över den låga kostnaden, om den ska täcka mat, boende och häst/ridning för en hel vecka.
#25, det är så gott som bara maten man betalar för :) hihi, ridningen och boendet är typ.. gratis eller hur jag nu ska säga det :P
låter cuult :o We'll see:p
Jag är nog intresserad och vill anmäla mig!
Kunde man få travlektioner? :D
Jag tror inte ens det kan vara lagligt att skriva ut att ni ska ha ridläger om ni inte har dom rätta tillstånden och försäkringar. Är ni åtminstone "Godkänd Hästgård"? Om inte ni har allt som krävs så tycker jag ni ska uttrycka er på annat sätt och givetvis informera i "annonser" att ni inte har det som krävs men ridniing mm sker på egen risk. Vem står för vet kostnader om någon häst bryter benet på en uteritt? Är ni beredda att ta det?
Jag kan ha fel och då är jag den första som ber om ursäkt men jag hade ALDRIG skickat iväg mitt barn till något som verkar så oseriöst.

Jag reagerar mycket på priset, är det 7 dagar då får ni in ca 143 kr/dag och elev och på det är det kostnader med mat mm
Man kan göra det för att det är kul så som jag håller ridlektioner men jag blir tveksam om ni räknat på kostnaden för så roligt är det inte att gå back.
Hur många elever och hur många hästar är det och har någon av er jobbat på ridläger med barn någon gång, det är dygnetrunt jobb, barn som längtar hem barn som slår sig barn som mobbar som blir mobbade, allt måste man ta i det är jobbigt, men väldigt kul. Som sagt jag tror inte ni får runt det ekonomiskt inte ens +/- 0 utan ni kommer gå back.
Har ni inte jobbat tidigare på ridläger eller på annat sätt med barn så se till att få praktik först så ni förstår jobbet och ansvaret.
#49 jag ha mina hästar försäkrade och med hästdrulle, försäkringen ersätter skada den åstadkommer
#0 risken för att behöva betala självrisk finns och det ska vara inbakat i priset.
Jag och Jossan kommer nog, min mamma ska ringa när hon hinner.
/ Tilda
#19 Katrineholm :)
/ Tilda
Finns det platser kvar v.25?
/ Tilda
#33 Japp :)
Hej!
Undrar en sak bara, betalar man för hästens mat eller sin egen mat?
Hängde aldrig riktigt med på det svaret :P

Håller med #29 och #30 till 100%…
/Johanna, http://finanora.blogg.se
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."