Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttidningsurklipp
Läst 732 ggr
gejsa
0

Titta så lika dom var!

bubbelbubbel
0

är det verkligen så himla ovanligt att man får tillåtelse av kommunen ? det har jag aldrig fattat det som…

Snuttan2
0

Vad fint med egen begravningsplats :)

Snuttan2
0

Tror det är rätt ovanligt beroende på vart man bor, skulle gissa på at Malmö tror jag det var? är ltie för tättbygt och har en sådan jord som gör att det inte är så vanligt där…

Anna
0

Har inte heller fattat att det var så ovanligt. Quito är begravd på gården, eller åtminstonde i en av hagarna…

Fint iallafall. Lite häftig korsning, arab/isis. ;)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

gejsa
0

Nja, det är kanske inte så många som begär att få begrava sin häst på sin mark. Det ska ju passa med att begrava så det inte ligger nära en vattentäkt bl a.

bubbelbubbel
0

aah, där ser man, men jo, malmö är väl kanske lite mer tätbyggt än här…:P

MiaMaria
0

Jag får inte upp sidan…. Blir bara en blank sida hur jag än gör..

gejsa
0

Lustigt! Jag får upp sidan som vanligt.

davidia
0

jag får inte heller upp sidan…

MiaMaria
0

Vad står de??

Nicey_och_Smulan
0

Ja…jag tror att många begraver sina hästar o djur utan tillåtelse… inte alls ovanligt på landet…hehe…

gejsa
0

Nej det står att hennes häst som är 31 år gammal ska få begravas på gården när den dagen kommer. Dom har fått tillstånd till det. Är en korsning på islänning och ? kommer inte ihåg nu. Dom ska gräva en grop på hans älsklingsställe mitt i hagen tydligen och täcka över i väntan på att han ska sacka av. Dom andra hästarna i hagen är inte så snälla mot han längre. Så han tyr sig mer till ägaren nu och gnäggar när hon kommer och går efter som en hund står det. Men det roliga var att hästens färg gråvit är som ägarens hår. Dom ser faktist lika ut. *ler*

reddie
0

#11 tror det jag med.

gejsa
0

#13# Ja, det var nog rätt så vanligt förr. Men nu när passen har kommit till hästarna så lär det väl bli svårare att göra det. Jag vet en som har gjort så. Begravt utan tillåtelse. Men det kan ju bli väldigt fel då. Om man tex begraver vid en bäck eller så. Du kan ju förgifta vattnet som du själv ska dricka tex.

reddie
0

En granne till stallet grävde ner sitt döda föl i närheten av en å, men någon skallrade så de var tvugna att gräva upp honom igen.

Snuttan2
0

Usch för att gräva upp begravda djur, absolut om de inte är begravda ordentligt i försluten förpackning eller vad man ska säga…. Fy..

gejsa
0

#15# Det är ju ännu värre om djur gräver upp kadavret. Att man inte grävt så djupt som behövdes.

Nicey_och_Smulan
0

#13 Ja, många begraver nog utan tillåtelse men som #14 sa så kanske det blir svårare nu men passen och så…men egnetligen, hur skulle det kunna bli svårare?

#15 Fy vad hemskt att behöva gräva upp ett begravt djur igen. Vi grävde ner våran hund utan tillåtelse när han hade dött…men inte jämte en å eller bäck i alla fall. Vi lindande in honom i vårt shettistäcke…

bebbe
0

Javisst ser man en likhet… men ser ägaren verkligen ut till att bara vara 48 ??? måste nog vara felskrivit Flört

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

floran_pro
0

Tur att vi äger och driver en begravningsplats för djur. Med tillstånd och allt…Glad

Nicey_och_Smulan
0

#20 Jaså, driver ni en begravningsplats för djur…hur går det till, lite nyfiken. Berätta ärna.

PimTheGreat
0

Gud så fint att han får begravas hemma med egen gravplats….

floran_pro
0

#20 Sedan 10 år tillbaka har vi drivit Lilla lugnet. Här vilar nog ett hundratal  djur .Från hamster till hästar. Vi tar emot och gräver ner.Tillverkar ett litet vitt kors som sätts upp.