Efterlysning!
Satt och kollade lite på Mazzes sida, och kom osökt in på Bus häsrstammning. Min förra häst Fantasy var ju Bus halvsyster, Det jag undrar över är följande:
Deras farfar var en arabhingst, som stod uppstallad på en gård utanför Eskilstuna troligtvis i slutet av 80 talet. Det sägs att -93 var pappan till våra hästar tre år, Så enligt dessa saker förmodar jag att det är runt -89. Om det nu var sant….
Hingsten heter Boromir, trolig stavning. Skulle så gärna vilja veta mer om den hingsten, då jag tycker det är kul att veta linjerna. Även fast Fantasy "bara"var en bonnkorsning.
Är det nån som vet nåt. Snälla svara. Skulle uppskatta det enormt.

Skulle oxå vilja veta =) Han ska vara/varit skimmel.

Putt… nån som vet nåt eller känner nån som kanske vet…

Var det en gdk arabhingst, eller övht bara gdk arab borde SAHF veta något om honom, hört med dem?

googla kanske
hej! jag kollade med min vän som har araber och är riktigt duktig på deras stamtavlor. hon säger att det inte finns någon godkänd hingst som är född -90, skimmel och heter boromir.
om jag förstår detta rätt så är Fantasy en som du säger bonn- korsning, och eftersom Bus är halv syster. jag blir snurrig det kan ju inte vara en tjuvbetäckning då eller? har dom avlat på en icke godkänd hingst?
missförstå mig inte nu men jag har så svårt att förstå att folk håller på med sina egna mystiska korsningar. jag tycker vi ska avla på godkända hästar för att minimera chanserna att få hästar med olika problem. gäller både ston och hingstar. som jag sagt till min bekant som vill avla på sin korsning en jätte rar häst men med många problem, hon har tydligen hittat hingst nu inget att göra kan bara lita på att ödet inte tillåter stoet att bli dräktig. tror inte hon vet hur dyrt det är att betäcka, det är inte bara språngavgiften det blir mer.
förlåt Fantasy om jag bladdrar på, hoppas du hittar boromir.

Han är nog inte godkänd, har försökt leta lite var stans!

#3 Har kollat med SAHF. Fanns ingen registrerad där iallafall….
#5 Tror Boromir är äldre än född -90…. Ja, det var lite lurt med informationen, mycket som hölls undan. Troligtvis var det en tjuvbetäckning….Bladdra på du, det gör inget, och ja jag hoppas jag hittar Boromir, det skulle vara kul att veta.
Att jag la ut tråden va för att jag tänkte att det kanske ringer nån klocka hos nån här på forumet. Det är så tråkigt att inte riktigt veta nåt. Fast det var ju ett tag hingsten skulle ha stått där den blev använd….

Han måste vara äldre än -90 då hans avkomma är född då =) Är nog 80-talist.

Finns det ingen Boromir reggad där så har du isåfall inkorrekt namn eller så är han inte arab… Gör det hela rätt svårt…

Har provat massa olika stavningar. Han är arab men behöver kanske inte vara registrerad el godkänd.