Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 461 ggr
JoJos
0

Frustrerad

Alla har väl sett och läst nu om stenbäck och hans arv osv..

Det jag inte tänkt på tidigare är juh att halva min bella gått i arv nu, då stenbäck ägde halva hästen.. nu vet jag inte vad jag ska göra eller villken väg jag ska gå längre,, alla mina broar värkar brinnaGråter

Faxlin
0

Hmm, jag har nog missat det. Förlåt någon som är helt vilsen. Men vem är stenbäck?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Linda
0

Oj Jan Stenbeck måste du väll veta vem det är?

-Han har ju gett nästan halva sverige en försörjning ju.

-Vem är Bella?

[slo]
0

Hmm, jag har nog också missat nåt nu känner jag… Vem är Jan Stenbeck och vad gör han?

gejsa
0

Ägde stenbäck halva din häst eller vad menar du?? Varför ägde han den?

jo
0

Vad du kan göra är att komma överens med arvingarna dvs:hans barn om att köpa ut andra halvan av hästen, för om det är som du säger så äger ju dom trots allt häften av din häst nu , och dom kan TVINGA till sig en försäljning eller att du löser ut dom mot halva dags värdet.

JoJos
0

Ja det är det jag befarar :( usch o fy f*n nu känns allt åt h*l*e*e

jo
0

Nejdå !! känn inte så , tror nog att du ganska så lätt kan få köpa loss henne, för vem av barnen tror du vill äga en halv häst ? ingen tror jag, när dom kan köpa hur många som helst, kanske kan det också vara så att dom inte bryr sig !! för hur det än är så är det en strunt summa för dom som det handlar om.

Faxlin
0

#2 Nej, Linda. Jag har ingen aning om vem han är. Jag tror jag är för fast i min iFokus värld. hihi
Hjälp mig nu och berätta vem/ vad han är. Ja efter vad jag fattat så är han död nu. Men vem var han?

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Titta på expressens sida. Där står om Jan Stenbäck.

Faxlin
0

Okej, jag får väl försöka slita mig från iFokus sedan och kolla där då. hihi

Audiatur et altera pars

jo
0

JoJo !! satt just och läste listan om Jan Stenbäcks lösöre som barnen ärver och där fanns det bara en häst nämnd , den fanns dock inte i sverige och det var ett äldre sto på 20 år som var värderat till 15000:-, så din kuse har dom nog glömmt bort eller är inte intresserad av, en fråga bara ? finns det något kontrakt skrivet mellan dig och Jan ? om att ni äger halva hästen var ? om inte och om han inte står som ägare , så kan du känna dig säker på att få behålla din häst,  Lycka till

JoJos
0

Då har dom skirvit fel i sånna fall för att i en tidning som vi får ut till stallet (kommer inte i håg vad den heter) en lantis tidning så är hon till och med utskriven med namn och ålder och värderad till samma pris som du skrev,

finns inget kontrakt oss emellan utan jag fick henne av en annan gubbe som delade henne med jan.. problemet är juh att jag inte visst detta förens nu Fundersam

jo
0

Oj då !! inte bra !! har du något kvitto på att du har fått henne ? om inte kan dom komma och hämta henne från dig om den andra personen ( som gav dig henne ) inte vill ha henne, finns inget  kvitto skrivet mellan er så är ju du inte rättmätig ägare till hästen, tidningen som jag läste info i var aftonbladet och där stod bara en häst upptagen och det var i frankrike (tror jag )den fanns, tycker nog att du skall ta kontakt med mannen som gav dig hästen och höra dig för vad som gäller i dagsläget eller i bästa fall kontakta en jurist och fråga hur du skall gå tillväga, så att allt blir korrekt från början för att slippa problem längre fram. Jag håller tummarna för dig att allt skall lösa sig.

gejsa
0

Tror inte att du behöver oroa dig. För dom är ju det ju småsummor halva summan på 15000 kr är ju bara 7000 kr. Kontaktar dom dig får du väl berätta att du fått hästen eller hur det nu var. Dom bryr sig nog inte mer efter det.

Faxlin
0

Tror inte heller du behöver oroa dig. Eller du skulle egentligen inte behöva oroa dig i alla fall. Men det finns ju något som säger att mycket vill ha mer och helvetet blir aldrig full. Så man vet inte.

Audiatur et altera pars