Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 4868 ggr
neuu
0

HJÄLP PROVRIDNING

Hej, jag ska åka och provrida en maxad d ponny idag, jag ska bli medryttare. 
Jag är väldigt nervös och jag vet inte vad jag ska göra,
eller alltså jag menar vad jag ska prova osv. Ska jag prova alla gångarter? skänkelvikningar osv?
jag är en hopp tjej och jag söker en medryttarhäst som jag ska kunna få börja tävla efter ett tag. Ägaren säger att det är bra om vi tävlar senare. men ska jag hoppa på provridningen eller ska jag bara vänta tills jag blir medryttare på den om jag nu blir det med att hoppa?

har ni några tips också så säg gärna det ! Glad

ska ägaren rida först? om den ska det, så vad ska jag göra om den ber mig rida först? Förvånadtacksam för svar !

Salish
0

När jag skulle provrida min medryttarhäst var ägaren med och gav instruktioner och så. Jag fick väldigt grundläggande instruktioner, ägaren var glad att jag ens kunde få upp henne i galopp, men det berodde på hästen.

Ägaren till din häst kommer antagligen också ge instruktioner om vad du ska göra. Du kan ju fråga henne om du får testa att hoppa.

bunnyheart
0

Testa alla gångarter!

Om du vill tävla i hoppning så fråga om du får hoppa något hinder och lyssna på ägarens instruktioner.

/Johanna, http://finanora.blogg.se

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

Zadeira
0

Du har redan fått ett svar i din andra tråd som var likadan! kolla där först innan du skapar en ny likadan tråd!

Betty
0

varför skulle du inte testa alla gångarter?

imsuchadiva
0

Hur gick provridningen?

Du ska testa allt de du har tänkt och göra med hästen när(om) de blir så att du ska ta hand om den.
Inte tackar jag ja till en häst som jag ska träna hoppning med om jag inte fått prov hoppat den.

Om ägaren ska rida först bestämmer du & ägaren, vill du se ägaren på hästen först så ska du säga de.

När jag har provridit hästar så har inte ägaren gett några instruktioner.

bunnyheart
0

Håller med #5..

Testa det du hade tänkt att göra med hästen om den blir din medryttarhäst!

EN ägare till en häst som jag provred gav mig instruktioner, inte de andra tre, de gav endast lite tips om det behövdes :)

/Johanna, http://finanora.blogg.se

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."