Solskenshistoria? :D
Det här är helt otroligt, heeelt otroligt!
För ca 4 år sedan (när jag fortfarande hade min förra häst) hade jag min polle på sommarbete hemma hos min syster. Det kom även dit 3 andra hästar den sommaren, varav en utav dom var en 1 årig paint.
Jag blev helt förälskad i den här hästen och kunde sitta i timmar och bara titta på henne i hagen. Ni vet, när det känns sådär aldeles speciellt, som att det är helt rätt, så var det! Jag älskade henne med en gång. Jag började då fundera på att köpa henne men efter mycket om och men (och 35000 kr) kom jag fram till att det var bättre att köpa en lite äldre häst som jag även kunde rida på. Jag var ju trots allt bara 14-15 år då.
Så jag började leta annan häst och hittade min Orion som jag har nu.
Jag har ofta tänkt på Sky, som hästen hette, och har även gråtit många tårar dels för att jag ångrat mig och dels över att jag aldrig mer kommer få se henne.
Det var vad jag trodde…
Igår kväll ringde min syster till mig och sa att det skulle komma en häst till henne på obestämd tid. Jag frågade hur gammal den var och hon sa att den var ungefär 5 eller så. Att den knappt blivit hanterad och inte var riden. Sen frågade jag vad det var för häst och då sa hon: "Det kan du nog lista ut själv om du tänker efter! Du har träffat den förut."
Jag började gråta med en gång, för jag bara kände på mig, att av alla hästar jag träffat i hela mitt liv, så var det hon. Jag bara visste det. Och visst var det så!!
Nu ska jag alltså "få" min älskade drömhäst. Jag ska rida in henne och ska även flytta min nuvarande häst till min syster. Det här är helt overkligt! Jag trodde bara sånt här hände på film. Jag börjar nästan gråta av lycka bara jag tänker på det..
Helt plötsligt, känns allt helt underbart!
<3
vad roligt att höra att sånt faktiskt kan hända folk i verkliga livet 
jag önskar er all lycka till i framtiden..=)

trevligt!
Du har ingen bild?
kissmekate.blogg.se
Jag fick min drömhäst på dagen 10 år. Jag såg den på min födelsedag i England. PÅ dagen 10 år senare står hon i mitt stall. KOmmen från vinlandet Frankrike.
Jag kan bara säga Jag vet vilket lyckorus du står i nu
Lycka till !!! Hoppas se bilder på henne snart.
Åh va kul. Lycka till

Åå vad kul! Det är inte ofta sånt händer men du har tur!
/Johanna, http://finanora.blogg.se
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."

Var är gilla knappen? Jag förstår din lycka 

Hhih, ja det är verkligen helt underbart!
Bilder kommer så fort jag har fått chansen att fota henne ;)
Men fy på dig, berätta inte sådanna lyckluga berättelser, jag var ju alldelles tårögd på andra sidan datorskärmen! =P
Hoppas att ni får många fina år ihop =)
Ser fram emot bilder…

Ser verkligen fram emot bilderna!
/Johanna, http://finanora.blogg.se
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."

Update!
Jag kommer ta henne på foder för senare köp!!
HON ÄR MIN :D <3
(vi ska bygga ut lösdriften i stallet innan hon kan flytta in så det kommer ta några dagar till:P)
Gud vad roligt :) Förstår verkligen din känsla.
Lycka till!
Men för ditt egna bästa, hoppas inte föör mycket. Dels eftersom att du ska ha den på foder först, har du otur tar ägarna tillbaka henne när du gjort allt grov jobb & utbildat henne.

Jag vet, därför vi kommer skriva kontrakt. För säkerhets skull ;)

Var och hälsade på henne i Söndags, och på lördag flyttar vi henne :D Jättemysig och stod och pussade på mig i en kvart eller nåt :)

.

.

.

Visst är hon fin ? :)

Jättefin!
Inte svårt att inte bli kär i henne 
kissmekate.blogg.se
Hur kommer det sig att den knappt är hanterad och inte inriden? En paint är ju ändå värd en del pengar. Hoppas att kommer gå superbra och skriva ett ordentligt kontrakt. Skriv med köpesumman nu ifrån början så de inte kommer kräver en skyhög summa sen när du gjort allt jobb. 

Precis så jag har tänkt också :) För att vara på den säkra sidan! Summan har vi redan kommit fram till. Jag har faktiskt inte någon bra förklaring till varför hon inte blivit inriden. Ägaren har itne råd att köra iväg henne på inridning, kan/vill inte göra det själv, hon har varit på prov hos några människor som skulle rida in henne var tanken. Men dom var tydligen inte vettiga någonstans så det gick bara åt h lvete rent ut sagt:P
Ja fy det finns gott om personer som tror de klarar/kan mer än de gör. Hoppas hon inte fått men av det då.
Hon ser ju som sagt väldigt fin ut. Så kan säkert bli en toppen kompis. 

Det är väldigt vanligt att inriding blir försenad, det är lätt att missa hur mycket jobb det är innan man kan sitta på hästen