Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 7530 ggr
Gronstedt
1

Tränsdelar?

Finns det någonstans man kan köpa träns i bitar? Det enda jag har sett är lösa nosgrimmor.

Jag tappade tyglarna och följden blev ett avslitet nackstycke. Jag köpte ett nytt träns och inom kort ramlade ena sidostycket isär (har klagat hos säljaren). Tränsen har inte lika breda remmar, så här står jag med två träns som inte går att plocka ihop till ett helt.

Alternativt, var kan man få tag i läderremmar? I alla fall ett nackstycke borde man ju kunna skära till själv av en läderrem av rätt bredd.

kaka1234567
0

Jag har närkt att de inte går at hitta lösa delar om inte de är en nosgrima eller snockrem. Om man inte har egna gammla träna .

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

examynia
0

jag har sett många som säljer tränsdelar både på blocket å tradera..  kolla där.. de är mitt tips..

kaka1234567
0

Ja kanske på blocket och tradera men man kanske villa ha nya grejer iallafall jag

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

examynia
0

#3 ja men då får man nog räkna med att köpa ett nytt träns är jag rädd..

de finns ju nackstycken till stigbett.. men då är de ju bara själva nackremmen så:S

CelsiusT
0

Sadelmakare. Dom gör ju på beställning så ser det inte ihopplockat ut utan den delen som beställs görs så att den liknar övriga tränset så mkt det går.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Gronstedt
0

#5: Det förstås, men det är det inte värt för billiga träns - det skulle bli dyrare än hela tränset.

Elshira
0

Vad är det för storlek på nackstycket (eller tja sidodelarna) du behöver? Om du vill kan du gärna fota tränset (nära så jag ser färg och spännen ordentligt).

Mät bredden på remmarna och mät den längd de behöver vara (alltså från spännets överkant dit bettet sitter) så kan jag kolla om jag har något liggandes. Har själv flera okompletta träns, och i.af ett svart i både ponny och cob om jag inte minns helt fel. Men kan även ha något i full med om jag letar riktigt djupt in Oskyldig

Hakuna matata!

Rafflan
0

#6 köp ett nytt billigt träns, dem kostar lika mycket som att bara köpa nackstycke+sido stycken i affären, eller så köper då ett billigt träns på tradera. Jag fick tag på sidostycke + nackstycke, helt nytt för 50kr totalt ;)

CelsiusT
0

#6 Antingen tycker man det är värt det för att man gillar tränset (beror väl kanske lite på hur mkt som saknas). Eller så tycker man inte det är värt det och då ät det bättre att köpa ett nytt billigt träns.

Medarbetare på westernridning.ifokus

selfrejection
0

Emmishopen säljer delar av träns, dock är det väl mycket islandshästträns, men det kanske fungerar ändå för dig.

Josefineep
0

Horze.se tror jag har lösa tränsdelar, såsom nackstycken osv :)

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

Gronstedt
0

#7: Tusen tack, men min pålle drar stor Full till X-full.

Tack för alla andra tips, jag tittar runt!

Någon som vet var man kan hitta läderremmar av god kvalitet, om man vill pyssla ihop hästsaker på egen hand?

Gronstedt
0

Gaah! Det går inte ens att hitta ett vanligt jämra enkelt huvudlag utan nosgrimma! Märkligt bransch, det här. Jag får köpa ett helt nytt träns av vardera sorten och sedan börja kränga bättre begagnade nosgrimmor … Jaja, jag kör ju med billigaste sorten, så det får gå.

Rafflan
0

#13 tradera? ;)