Hatar att vänta
Usch, jag är nog den mest otåliga människa som finns. Känns det som i alla fall.
Fick i går kväll ett samtal från gubbens släktingar som bor några mil från oss. Hon berättade att just nu var de bortresta men väntas hem om ca 2 veckor igen. Och då fanns det tydligen "lite" hästgrejer som väntade på mig där hemma. Bland annat en jigg, en fyrhjulsvagn, en släde, lite selar och andra pryttlar sa hon. De hade själva fått köra med dubbla bilar och stor biltrailer och hästtransport för att få hem sakerna till sig. men jag fick ta det jag ville. Det enda som var dåligt var tydligen tömmarna till ena selet.
Och här går jag och längtar och längtar. Vill ju se sakerna och få kolla vad de andra pryttlarna är.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Oj! En jigg lyllos dig. Hojta till om det blir något över som du ska sälja billigt? 
Oj vad roligt det låter!
Bara att välja o vraka då

Japp, det absolut roligaste var att hon avslutade med att ja, jusst ja! Sedan finns det massor med shettisgrejer men det är väl ni inte intresserade av. Men ni kanske känner någon. hihi. Hon visste inte om mitt nyförvärv. Så vad det är för något triggade en ännu mer ju. Hon förberedda gubben min på att ni kanske får åka några svängar, men det kanske inte gör något. Men tänk på att det blir dyrt med bensinen. hihi
De bor fyra mil från oss, så jag överlever nog. Grejerna är ju värda massor.
Att någon som varit så fullskiten med otur som jag varit de senaste två åren skulle ha sådan tur helt plötsligt övergår mitt förstånd. Men, men innan jag hinner dit har väl ladan brunnit ner och grejerna blir innebrända eller något lika underbart.
Kommer skvallra sedan exakt vad det är som jag fick, om det är så att inte oturen slår till igen. Men jag hoppas, hoppas och hoppas.
Audiatur et altera pars
varför får du sånna grejjer?? åh vilken tur vissa har då! jag får då inget.. =(

För att jag är snäll
Hehe, nej ärligt talat det beror nog inte på det.Eftersom de flesta nog inte skulle kalla mig snäll så att det stör precis. Jag är rätt rivig av mig så jag lyckas trampa de flesta på tårna liksom. Möjligtvis att gubben är släkt med rätt personer just nu bara. hihi
Audiatur et altera pars

Ja, rejäl röta är det iaf. Men trodde att du menade till stor häst.

haha jiggen och fyrhjulskärran är till stor häst. Passande mitt varmblod. Och de andra grejerna jag räknade upp först. Sedan hade hon förrutom det en massa saker till shettisn men det tänkte hon inte på mig med i början. Då hon inte visste vi hade skaffat shettisen. Så vi åker nog på att åka tre svängar. hihi
Japp en rejäl portion röta var det. hihi
Audiatur et altera pars
#5 hahah du säger ju att du inte är snäll

Vad lyxigt att få saker!

#8 Jag är ju inte det. hihi
Audiatur et altera pars

Nej, du låtsas bara va? Måste vara jobbigt att gå och låtsas jämt. *asg*

haha, det är ju det som är kruxet gejsa, jag låtsas inte vara det heller nämligen. Det är det som gör att jag får alla mina falska anmälningar om vanvård på alla mina djur. Jag trampar folk på tårna när jag är ärlig liksom. hihi
Audiatur et altera pars

Jo det är nog samma här eg. Jag hatar att ljuga. Säger som det är om någon frågar. Ärlighet varar längst. 

Ja visst gör det. Men man kan få problem av det. Tro mig. Ibland kan det vara längst om man lär sig att vara tyst oxå. Liksom inget säga bara. hihi
Audiatur et altera pars

Jo då det vet jag. Men dom vänner man har då när man är ärlig är själva ärliga och tycker om en för att man just är ärlig. Alltså bara en vän. hi hi

En vän är inte så bara att ha. Det är nog det värdefullaste som finns. Om det är en verklig vän i alla fall.
Audiatur et altera pars

Det är det jag menar. Har man en riktig vän så kan det räcka. Mot att ha 10 som ljuger hela tiden. Då är man ingen vän.

Fast om man är ärlig mot alla även de man inte är kompisar med så får man ofta bittra fiender. Sådana har jag samlat på mig ett gäng nämligen. Men, men de är rätt gulliga på djurskyddet i min komun. Så vi tar en fika och konstaterar att det är slöseri med resurser bara. hihi
Audiatur et altera pars

Ja, det var ju så jag menade. Att dom vänner man har är ärliga. Dom som man är fiender med är avunsjuka för att man törs vara ärlig. Dom hatar en och snackar skit om en.

Okej, jag ger mig då. hihi
Vi menar nog samma sak. Men visst är det trist med den svenska avundsjukan. hualigen vad den kan ställa till tråkigheter.
Fast jag fick en fin hämnd på en av mina anmälare i alla fall.
Min hund väckte mig en natt och berättade med ett dovt morrande att det var busar i grannskapet. Så jag klädde på mig och gick ut med henne. Och visst var det busar, vid den grannens bil. Men jag sa åt min vovve att dom är så dumma så dom kan ha det. Dagen efter fick jag höra av en annan granne att de länsat hela bilen. hihi Då frågade den grannen om jag hört något och jag berättade som det var. att klockan 02.05 var de där. Tre stycken. hihi
Audiatur et altera pars

Nej, men vad elak du är. Vad sa grannen då? NÄr du sa att du t o m har sett tjuvarna?

haha. Han frågade hur jag kunde veta det. Och jag svarade ärligt: -Därför att Kessy väckte mig och berättade det.
Så hon och jag gick ut och kollade. Och då såg jag tre killar där. Men eftersom dom är dum i huvudet så tänker inte jag ta några böter för att bussa min hund på dem. Så enkelt är det.
Svaret blev: - Du är hård Åsa! Väldigt hård, vet du det?
Ja, och! De började, jag spinner bara vidare. Det ska tilläggas att de ljugit på mina barn och då blir jag riktigt rikstokig. Jag försvarar mina barn och djur värre än en lejonhona.
Audiatur et altera pars

Förstår det Åsa. hi hi vi är ju oxar. Vårt hem och våra ägodelar är mitt mitt mitt och åter mitt. hi hi

Japp, så är det. Du vet det där med tjuren och det röda skynket. inte så långt från sanningen. hihi
Audiatur et altera pars

fyfanken vad fuskigt.. att vissa har sådan tur…

hihi, visst är det. Ska skriva och berätta om varenda sak sedan så ni får bli riktigt avis på mig. hihi
Audiatur et altera pars
Haha Åsa det var bra att du gjorde så jag skulle gjort samma sak

Så om några dagar ska jag sluta läsa dina inlägg då Åsa?! ha ha

Nehe, det är klart du ska läsa mina inlägg. Hur ska jag annars kunna göra dig avis? Då förstör du ju själva vitsen med det hela liksom. hihi
Audiatur et altera pars

Det är ju det som är meningen. ha ha

Hmm, förstod det. Men sååå elak kan inte ens du vara så att du blåser mig på den känslan. Att få göra dig lite avis i alla fall. hihi
Audiatur et altera pars

Man vet aldrig. Den som lever får se……………………visslande!

sluta genast vissla…. låter illa ju. fniss
Audiatur et altera pars

Nej, jag är musikalisk ja………..visslar vidare……hi hi

Hör du vad det är för låt?

Nepp för jag är tondöv. hihihi
Audiatur et altera pars

ha ha du är rolig du. Hur kan du då höra att jag visslar falskt. ha ha
nej du nu kopplar jag ner mig för i kväll. natti natti hörs i morrn.

natti natti. Sov sött.
Jag hör när det är riktigt falskt. hihi
Audiatur et altera pars