Meeting, hösilage
Min ponny äter 9 kg hösilage om dagen. Vi ska på meeting över 3 dagar om två veckor. Då tar vi allt hösilage med oss direkt. Hur ska man då förvara det bäst? Tänkte ha det i transporten.
Är det bara tre dagar är det nog rätt lugnt. Vi har hösilaget ute, och det funkar bra. Men skulle tro att det inte är några problem i transporten heller, så länge det inte blir för varmt och fuktigt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Om två veckor är det troligvis för vamt att ha liggande hösilage i en transport. Bara i dag var det ju för varmt för att ha så. Försök hitta torrt hö i stället. Det gäller ju bara 3 dagar.

MEn gejsa då!:P inte nuuuu ifrån… en nyöppnad bal som jag tar hö ifrån och har i tre dagar menar jag.

#3# Nu förstår jag inte vad du menar Nina? Är det inte hösliage du menar?

hon menar nog om ensilaget håller sig i tre dagar om hon tar från en nyöppnad bal.

Jasså, ja jag fattade inte ens det. *ler*
Nej, tyvärr tror jag inte det om det är varmt som jag skrev. Men står det packat i något och mörkt och gärna kallt så kanske det håller sig smakligt.

Jasså, ja jag fattade inte ens det. *ler*
Nej, tyvärr tror jag inte det om det är varmt som jag skrev. Men står det packat i något och mörkt och gärna kallt så kanske det håller sig smakligt.