Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 452 ggr
NinaToy
0

Meeting, hösilage

Min ponny äter 9 kg hösilage om dagen. Vi ska på meeting över 3 dagar om två veckor. Då tar vi allt hösilage med oss direkt. Hur ska man då förvara det bäst? Tänkte ha det i transporten.

Alex
0

Är det bara tre dagar är det nog rätt lugnt. Vi har hösilaget ute, och det funkar bra. Men skulle tro att det inte är några problem i transporten heller, så länge det inte blir för varmt och fuktigt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

gejsa
0

Om två veckor är det troligvis för vamt att ha liggande hösilage i en transport. Bara i dag var det ju för varmt för att ha så. Försök hitta torrt hö i stället. Det gäller ju bara 3 dagar.

NinaToy
0

MEn gejsa då!:P inte nuuuu ifrån… en nyöppnad bal som jag tar hö ifrån och har i tre dagar menar jag.

gejsa
0

#3# Nu förstår jag inte vad du menar Nina? Är det inte hösliage du menar?

lisette
0

hon menar nog om ensilaget håller sig i tre dagar om hon tar från en nyöppnad bal.

gejsa
0

Jasså, ja jag fattade inte ens det. *ler*

Nej, tyvärr tror jag inte det om det är varmt som jag skrev. Men står det packat i något och mörkt och gärna kallt så kanske det håller sig smakligt.

gejsa
0

Jasså, ja jag fattade inte ens det. *ler*

Nej, tyvärr tror jag inte det om det är varmt som jag skrev. Men står det packat i något och mörkt och gärna kallt så kanske det håller sig smakligt.