Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 594 ggr
Krista
0

Stallmänniskor

Usch vad  trött jag blir på hästfolk ibland…… Varför skall det vara så mycket mygel inom denna sport? En i stallet hade gått till en annan person i stallet och sagt att min häst hade attackerat henne vilket jag tycker är himla konstigt då hon aldrig ens har visat de tendenserna. MEN om nu detta har hänt, varför får inte jag veta något??? Utan får höra av andra……… Har det hänt så är det ju ganska allvarligt……. Usch, vad tvungen att skriva av mig lite……..

*L*
0

Vissa utav hästfolket är inte som alla andra det är samma sak med alla människor

emsems
0

percis, det finns alltid några som ska förstöra. men förr eller senare så inser alla att vissa personer är så, å så blir det lungt igen

Faxlin
0

Men dessa människor finns över allt liksom. Kommer vi inte ifrån. Men det är inte alla som uppskattar att få sanningen till sig heller. Och dessa är värre ändå.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gejsa
0

Rötägg finns det överallt. Så är det bara. Hon var säkert för feg för att tala om för dig bara. Många gillar ju att snacka bakom ryggen. Var rak i ryggen och gå och fråga henne rent ut. Så får du se vad hon säger till dig. Lycka till! Skrattande

Sessan
0

Känner igen sånt där beteende.

För längesen när jag hyrde min isis i ett stall fanns där en gumma  som också hade en isis. En gång när jag red på banan och det kom en annan ryttare nära mig sa kärringen: gå inte nära den där hästen, hon sparkar! Va? hon har aldrig sparkat någon sådär bara. Jag tror hon var avis på mig när jag hyrde min häst där. I början när jag bara var en vanlig ridskoleunge var hon jätte trevlig mot mig. När jag började hyra hästen hälsade hon just o just på mig och till sist när hon fick reda på att jag skulle köpa den så tittade hon inte ens åt mitt håll, utan bara var allmänt jävlig.

gejsa
0

Sessan! Det låter som rena rama svenska avundsjukan.

Sessan
0

Svenska avundsjuka? Vad är detGenerad Hon här var finneFlört Hon var i övrigt också helt hemsk. På ridlektionerna stod hon hela tiden och kommenterade på hur hennes barn rider, hennes flicka började gråta mitt under lektionen. - Asta, om du tänker börja lipa så får du gå in i stallet! skrek hon en gång till henne så att alla på ridlektionen hörde det. Stackars barn…

gejsa
0

Jo, jag förstod att hon var finne. Men här i Sverige brukar man säga så att det är den svenska avundsjukan. Vi är så här också nämligen. hi hi

Det där med en mamma som skriker vid ridlektioner är även vanligt här. Det fanns en sådan när min dotter red på ridskola också. Jobbigt!

jo
0

Exakt gejsa !! kunde inte hà sagt det bättre själv, men vad är det då som får oss människor att bete oss som riktiga idioter ?. skitsnack och falskhet är bland det värsta jag vet, och som sagt så förekommer det överallt inte bara i stallet utan även på din arbetsplats , skola , mm

gejsa
0

Jo, jag skrev ju det. Vi är avundsjuka därför beter vi oss som idioter. Flört

Du vet! Grannens gräs är alltid grönare. hi hi

jo
0

Jo ! dom säger det ja` men de`vetè tusan

gejsa
0

Nej, faktist inte jämt. Vet på ett ställe som vi bodde på för några år sedan. Våra grannar vattnade aldrig gräsmattan. Men klippte ner den jättekort så fort det började bli lite, lite grönt. Vår gräsmatta var jättefin. Vet faktist inte varför dom gjorde så. På deras gräsmatta var iaf inte jag avundsjuk. ha ha ha

Linda
0

Det är så tråkigt eftersom hästen åter igen är en hobby och hobby ska vara roligt ju..

CBA
0

Vet ni inte att dom bästa ryttarna är staket ryttarna !

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Linda
0

Absolut och det konstigaste är att de brukar aldrig ha själva ridit…

gejsa
0

Nej dom som kan minst kan mest enl dom. Lite lustigt eg.

För mig är det ingen hobby just nu att rida ut. Det är rena rama självmordet. Fy fan vad rädd han är. Han är t o m rädd för snövallar nu. Tror att det är vildsvin. Så fort vi kommer till granskog eller tät skog utefter vägen så går han på tå. Skulle en bil komma eller det knäppa till i skogen. Så tror jag att han tvärvänder och sticker hemåt. Och det finns mycket skog vid vägen här hemma tyvärr. Han blev t o m rädd för snövallen hemma på gården så han skulle tvärvända i dag.

jo
0

Ja så är det !! Tackocklov så har jag en dam jag kan lita på , är alltid ute och rider själv i skogen, visst kan hon reagera imellanåt på vissa saker , men det händer oftast inte så mycket mer än stannar och blåser upp sig en stund, då får man ta och prata lugnande och klappa henne lite så har man löst det problemet.

gejsa
0

Ja, jag har också haft en häst som varit världens lugnaste. Har ridit ut med hästar som varit otrygga men alltid blivit trygga av Gobban. Men sedan i oktober när vildsvinen kom hit och bonden började att mata dom så stannade dom kvar här i skogen. Så har han blivit skiträdd. Har också ridit ut själv mycket och så. Men det går inte knappt med en häst till ju. Vet inte vad jag ska göra.Gråter

jo
0

Lugn vet jag inte om hon är , men ialla fall trygg, med lugn tänker jag mera på att hon är mycket pigg och framåt, hon vet nog inte vad skritta långsamt är förnågot, när vi skrittar får andra trava, sedan så vill hon ju alltid lägga i högsta växeln så fort man bara tar i tyglarna men men det gör inget , för som sagt så litar jag på henne ,dock inte till 100% men kanske 90.

gejsa
0

Ja, jag litade iaf nästan på 100 % på min gobban för ett par månader sedan. Jag visste vad han var rädd för tex bussar, motorcyklar och knattrande saker. Men inget i naturen. Jättejobbigt.