Herregud en till mardröm!

Haha, det där är ju min ridskola :p
Eftersom den ligger vid stort skogsområde är det många som rastar sina hundar löst där runt omkring, ligger en hundklubb även där, är rätt ofta störda hundar tyvärr… Jag har faktiskt varit med om liknande situationer flera gånger, är rätt förjävligt när man motionerar unghästar som inte är så stabila tex…
men herregud.
det var väl en hund som hade gett sig på en travhäst också.

Scary!
dom borde ju avliva den hunden…

Heregu! De e ju as farligt! Tur att ingen tog mer skada än vad som blev! Tur att hundar måste vara kopplade på min ridskolas anläggning, både ute och inne!
#5 Eller hålla den kopplad. Den hade ju uppenbarligen inte gjort något mot nån människa, trots att flera hade flugit av hästarna.. Så avlivning ser jag ingen anledning till. Men den ska ju absolut hållas kopplad.
#3 Läste om det i lokaltidningen idag.. Hunden hade ju tydligen hoppat ut genom en bilruta och sprungit efter travhästen och huggit den ett flertal gånger. Enligt hundens ägare var den ett år och hade aldrig visat några såna tendenser tidigare.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
fy katten vad hemskt om masn skulle bli attackerad av en hund på ridturen… vi hade en sur gubbe som bodde i en stuga i skogen som jagade oss med gevär… skulle skjuta oss om vi red på hans mark igen..Nice! Det var ju dock hans mark o hade ju inte rätt o rida där men ändå…det var bästa galoppstigen ju…tror tom vi hoppa över hans staket ngn gång på barta pin kiv.. när han ej var hemma dock!

Otäckt är det fy fasen. Men att avliva hunden är kanske att ta i lite. Den var väl inte van vid hästar och blev själv livrädd kan tänka. Man vet ju aldrig.