Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 4294 ggr
Valkyrie
0

max att tävla?

Hur mycket tycker ni är max att åka ut och tävla?

Hur ofta åker du och tävlar?
Vilken nivå?
Vilken gren?
Satsar du på tävlingar eller bara skoj?
Hur ofta tävlar du?

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

JoyBysen
0

Det beror ju helt på vilken nivå man är på!
Och om det finns gott om tävlingar i den delen av landet man bor i.
Som tex de i Norrland får kanske åka en bra bit längre till tävlingar än de som bor i Skåne Glad

**Hur ofta åker du och tävlar?
**Jag vet inte riktigt hur ofta, jag liksom sätter upp mål som jag ska nå vid tävlingarna, och sen kanske jag har uppehåll i några helgen och trimmar, sen på det igen.

**Vilken nivå?
*Jag tävlar inte på någon hög nivå just nu, har en ny ponny som behöver markarbetas oehört mycket innan hon kan klättra upp i klasserna, jobbar mest på låga höjder, alltså lokala tävlingar just nu.*

Vilken gren?
**Satsar mest på hoppningen nu, blev dressyr med min andra ponny ett tag då det visade sig att han var bättre på det.
Rider även lite fälttävlan på skoj.

**Satsar du på tävlingar eller bara skoj?
*Jag satsar på att nå mina mål. Ibland kan det bara vara att ha ett jämt tempo hela banan runt, och så spelar det ingen roll om det blir något litet pet, och på vissa tävlingar har jag kanske som mål att försöka vinna.*

Hur ofta tävlar du?
**Haha, samma fråga igen ? ^^

WornOut
0

Som föregåeende skrev, så beror det ju på vilken nivå du är på och hur pass hästen är tränad. Jag tycker väl egentligen att det är lagom att åka ut ungefär.. Max varannan helg (om man ligger på lok nivå typ).

Hur ofta åker du och tävlar?
Jag tävlar inte just nu. Eller jo, några små klubbtävlingar och så. Men det blir inte oftare än absolut max någon gång i månaden.

Vilken nivå?
Hopp-Klubb/Lokal, Dressyr-Klubb/Lokal, Distans-Klubb-Nat, Western-D,C, Fälttävlan-Deb.

Vilken gren?
Hoppning, Dressyr, Fälttävlan, Distansritt, Western.

Satsar du på tävlingar eller bara skoj?
Skoj! Eller, med min nuvarande polle (Orion) har vi bara roligt! Kanske åker ut på någon minitävling. Men vill sätta igång mer och komma ut på westerntävlingar. Sen rider jag även en unghäst, som vi förbereder för fälttävlan. Men om ett tag är det två hästar som jag ska rida in med:P

JoyBysen
0

Jag tror att någon av oss har missuppfattat första frågan:

Jag uppfattade det iaf som om TS frågade om hur långt man åker till en tävling Flört

Lorita
0

#3 svår fråga 4-5 timmar resa så där

men frågan är hur ofta inte hur långt Flört

När jag tävlade som mest så var det en gång i månaden (4-16 mil) och en gång i veckan åkte jag 4 mil för att träna för tränare.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

AnnaLundin
0

Min gamla hopptränare (A-tränare, tidigare landslagsryttare) hade en bra tumregel för dem som tävlar intensivt, för att det inte ska bli för mycket.

• Tävlar man två helger i rad så tar man (minst) en tävlingsfri helg innan nästa tävling.
  • Tävlar man tre helger i rad så tar man (minst) två tävlingsfria helger innan nästa tävling

Jag själv har tidigare tävlat en hel del i hoppning, men det är många år sedan nu.

Foto från 1992 (JÖSSES vad tiden går!! Förvånad)