Sadelväskor spänns antingen genom att man fäster remmar i stropparna, eller så fästs de med hjälp av ringarna på bakvalvet som man man hitta ibland (ofta på islandssadlar efter som de brukar ha turridningar t.ex).
Svårt att se från bilden hur den fästes, men kanske är det också så att någon/några remmar tappats bort eller så kanske de rent av aldrig var där från början (kollar på en annan sadelväska från hööks och verkar inte ha några fästen mer än lösa ringar).
Hakuna matata!
#1 är det bara att ta någon anna typ av rem då och fästa sadelväskan med då? :)
Tips på någon form av rem som kan passa? :P
#2 Hmmm. Beroende på hur din sadle ser ut och var man kan fästa så kanske två snokremmar skulle kunna passa. Annars så kanske du kan köpa spännband på Claesohlsson/Bitlema/Jula osv. i nylon och klippa till i lagom längd om det inte finns några som redan passar.
Hakuna matata!
#3 kom på att jag har spännerna från trasiga ben reflexer, dem kanske kan funka :P
Annars borde snokrem funka ;)

jag tog balband + karbinhakar som jag band fast min sadelväska med i sadelgjordsstropparna.
dock så tycker jag att den sadelväskan (har en likadan) är totalt värdelös. har man flaskor i väskorna så slår de mot hästen när man galopperar.
#5 Man kanske kan försöka fixa ett fäste längst ner som man kan ha lite längre ner vid gjorden? :) Eller kanske fästa i ringen på sadelgjorden under magen om man har en sån (den som man brukar fästa t.ex. martingal i).
Hakuna matata!

men hur ska du kunna få ner en rem under magen på hästen till ringen? den kommer förmodligen att skava eller vara obekväm.
har sett en sadelväska som har rem som går under magen på hästen. verkar vettigt, men de är stora.
dessa gillar jag, som finns att köpa på cliffords. man sätter dessa framför sadeln de och är inte speciellt stora.
bild på min eminenta uppfinning, ni kan ju försöka låta bli att titta på min sura min och hästen som stirrar på något…