travhästar påkörda av tåg.
Travhästar påkörda av tåg
Värmland 3 feb 10:44
Två travhästar dödades i en kollision med ett tåg söder om Kristinehamn. Hästarna hade lyckats ta sig ur sin hage och kommit upp på spåret då tåget kom åkande i 140 kilometer i timmen, rapporterar SR Värmland
usch va hemskt det är när sånt här händer!!!
Fruktansvärt!
Stackars hästar och stackars ägare!
//I
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Fy det var ju inte länge sedan det hände en olycka vid solvalla heller ju..

fast jag tyckte det var tur att tåget kom så pass fort. hoppas pållarna dog på direkten…
ush vad fruktansvärt
lisette: Visst är det så! Hoppas innerligt att hästarna dog ögonblickligen.
Sänder också en tanke till den stackars tågföraren…
//I
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

det är nog mest hemskt för honom. tänk att se hästar (eller vilken levande varelse som helst) komma upp framför tåget.. usch…
ja verkligen hemskt… vet en tågförare som fick en kille som gick framför tåget. (medvetet) så han dog såklart, sen något år senare så hände samma sak igen med en tjej.. han lokföraren är verkligen utsatt… frågan är ju om man pallar fortsätta efter en sån sak..

Nej, men usch vad otäckt. Hoppas verkligen att hästarna dog ögonblickligen. Stackars ägare och lokförare.

Usch vad hemskt. Men som sagt var, man hoppas att döden var omedelbar.
Hur den stackars lokföraren orkar fortsätta köra efter två dödsfall kan man ju undra.
Sänder en tanke till hästarnas själar och den stackars hästägaren och en extra tanke till alla lokförare.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Alltid lika hemskt då sånt där händer.
Liknande hände ca 5km från där jag bor. Gubben förlorade kontrollen över hästen när han var ute och köra och så råkade det komma ett tåg då hästen for över en obevakad plankorsning. Hästen dog direkt men gubben hann hoppa ur kärran.

Vilken tur att han hann ur kärran då. Usch vad mycket hemskt som kan hända.
Audiatur et altera pars
Var det här eller i Sverige som två hästar gick ner i isen? De hade rymt och spåren ledde ut på en frusen sjö och slutade vid en vak. Det hände ganska nyligen. Det är nästan ännu värre eftersom man vet att hästarna fick kämpa i panik innan de dog.
Är själv rädd när mina rymmer att de ska söka ner sig till sjön och gå igenom isen. Hemska tanke!

Usch, ja. Eller som förra året. Hästen som blev överkörd av en skoter. Och fick ligga och lida och vänta på veterinären som kom för att avliva den.
Audiatur et altera pars
Usch, vad hemskt :( Jav är livrädd att det ska hända oss, våra hästar står precis vid järnvägen :(

Japp, och runt mitt stall far det massor med skotervandaler.
Audiatur et altera pars

Har inte läst något om några hästar som ramlat i en vak. Men däremot för några år sedan.
Däremot kommer jag ihåg en film om djur där dom filmade hur ett helt gäng med älgar hade hamnat i vattnet och det ända dom kan göra är att filma hur dom kämpar och senare drunknar allihop. Fy fan vad otäckt. Jag tror det var från Amerika eller så. Någon som minns det? Eller var det i Sverige som det hände?
Kommer även ihåg när jag var barn hur dom visade filmer med trick och utan. Bl a en häst som skulle skena i en vak med vagn och allt. Dom kunde ju inte tricka förr så den hästen fick drunkna för att det skulle se äkta ut. Vilket det alltså var äkta alltså. Stackaren.

Usch, det känns betryggande när man ser filmer idagens läge. När de faktiskt skriver in att ingen häst skadats under filminspelningen.
Audiatur et altera pars

Ja nu för tiden får ju inga djur fara illa fast man gör film. Tack och lov! 
samma hände i karlstad för några år sen,det var runt 5 hästar som rymt och sprang ut på E18 4 klarade sig och den 5 blev överkörd av en långtradare.blod kvar på vägen flera dagar efter.läskigt att se.