Ojdå.. har jag fått ''medryttare''?
Ibland händer saker lite innan man hinner tänka..
Min vbl travare Crow är ju min ögonsten och väldigt speciell för mig :)
Nu har jag en klasskamrat som har långt att åka och därför sover över här mellan skoldagarna (vi är bara i skolan 2dagar i veckan, så..). Hon är hästintresserad och hjälper oss motionera pappas nordsvensk och håller mig sällskap på ridturer, så det är bara trevligt.
Nu häromveckan fick hon rida Crow lite, jag märkte att hon saknade att rida en lite känsligare häst (Dacke är en underbar häst, säker, lagom pigg och väldigt trevlig. Men han är inte direkt en häst som reagerar på vad man gör, utan är ganska lat när det gäller att jobba. Sen föredrar han absolut att köras framför att ridas). Jag hade ju redan lovat att hon skulle få rida Crow nångång för att testa hans tölt, och i ärlighetens namn känns det bra att han får vänja sig vid andra än mig. Så hon fick prova på honom lite, blev i princip bara skritt eftersom det var barbacka och snö-slasket gjorde det ganska svårt att få en ren tölt (trav barbacka på honom är inte så roligt än, den är väldigt stor). Jag var lite nervös eftersom jag inte hade någon lina och jag visste inte om han skulle bli stressad eller så, men jag höll mig nära och de ''hittade'' varann litegrann, så det gick att slappna av. Hon provade att stanna med sitsen och jag gav henne lite tips och instruktioner efter hur jag rider honom.. Allt gick bra och det var intressant att se hur tipsen hjälpte och att hon tog till sig :) Hon verkade också tycka att det var roligt att få jobba lite osv..
Det ena ledde till det andra, och nu ska hon rida lektion för min ridlärare.. på min pålle! :O
Hur gick nu detta till.. Inte för att jag har något emot det, tvärtom ska det bli kul att se honom ridas av någon annan oh följa lektionen från marken. Det är ju roligt att kunna göra någon glad också :)
Men jag trodde aldrig att jag skulle ha någon som fick rida Crow regelbundet.. han är ju min lilla ögonsten trots allt! :P Som det kan gå!
Nu får vi se hur det här slutar och hur svartsjuk jag blir.. Men jag har ju trots allt alla veckans andra dagar att rida på, och så länge hon rider för samma instruktör så lär det knappast bli någon förvirring med hjälperna för hans del och så :)
Måtte hon bara inte bli bättre än jag, för då kommer mitt gröna lilla moster säkert titta fram! :O (jag är faktiskt extremt avundsjuk på alla som är bättre än jag, speciellt om det handlar om mina husdjur..) Men då kanske jag kan lära mig att kämpa mot mina egna fel också..
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Ojdå, så det kan gå 
Men du måste väl ha varit med på det om hon nu ska börja rida och träna din häst? 
Hängde inte ritkigt med.. 
Ja alltså klart att jag är med på det :P Men det hände liksom lite snabbt och märkligt.. jag hängde inte heller med ;)
Du får peppa dig med att allt som är bra för din häst, också är bra för dig… oavsett vem som bidrar till det =)
#3 Det är sant ^^ Sen kan jag ju faktiskt ändra mig om det skulle vara på det viset. Vi har ju två andra hästar att jobba med också ;)