SLU i Skara
Är det nån som vet nåt om SLU i Skara? Som vet nån som går där, eller har hört rykten eller nåt. Funderar på att gå utbildningen till djursjukvårdare (sällskapsdjur) där, därför jag undrar. Hoppas nån vet nåt. :)

Ingen som vet nåt?

slutar du gymnasiet nu till våren? el har du tröttnat på nuvarande jobb? eftersom du kollar på en massa utbildningar… ansökningarna ska ju vara inne senast 15 april på de flesta utbildningarna, men vet du när man får reda på högskoleprovsresultaten?

Jag har varit arbetslös i ett år snart, & börjar tröttna på att inte ha något att göra (det är supersvårt att få jobb här). Jag gjorde högskoleprovet förra året, så det behöver jag inte oroa mig för iaf. Ja, jag vet att det är 15 april på de flesta.. Ville bara höra om nån visste nåt om nån av de skolor som jag undrar om. :)

En bekant till mig går där och jag har bara hört positivt från henne. Väldigt mkt praktik som jag förstått de, men de e ju super!!

kolla olika skolors hemsidor, vissa har så att man kan kontakta studenterna på de olika kurserna och programmen och då borde du ju få reda på hur det är.
hur långt efter fick du veta resultatet på HP?
jag tror den är bra, det har jag fått för mig iaf.
då jag själv funderat på att gå där.
men ett krav är ju att ha minst 6 mån arbetslivserfarenhet….
Jag ska gå där :) Går i 2:an nu på gymnasiet, så snart är jag där :D
Min hovis går där. På Hovslagareutbildning, är inte färdig ännu.

#4 MiaMaria: Det lät ju jättebra med mycket praktik! :)
#5 fridak: Har redan kollat på deras hemsidor, men hittade inget om att man kunde kontakta studenterna. Jag kommer inte ihåg hur långt efter jag fick reda på resultatet på HP.. Men man får ett brev hem i brevlådan iaf.
#6 bubbelbubbel: Ja, jag vet.. Jag har tyvärr inte 6 mån erfarenhet.. Så det lär väl bli till att söka dit nästa år isf, så man hinner fixa erfarenheten.
#7: Kul att nån mer funderar på att gå där! :)
Det lät ju bra det ni skrev. Ni verkade inte så negativa till skolan iaf. :)