Sadelutprovning imorgon...Hjälp!
Behöver lite peppning! Imorgon ska vi iväg till Sharpman i Mjölby för utprovning av en ny hoppsadel. Jag är jättenervös!!!
Red min första träning på två månader i måndags och i början testade hon mig hela tiden. Men med tränarens hjälp fick jag henne att inse att det bara var att göra som matte sa och släppa till och på slutet gick hon jättebra.
I onsdags red jag lite på banan hemma och det gick väl skapligt. Hon testade lite i början men jag gjorde som tränaren instruerat och hon gav sig och gick riktigt bra.
Igår tänkte jag mjuka upp henne lite på ridbanan, men hon var jättejobbig! Bara slog med huvudet och var jättespänd. Svårt att komma till ridning. Det gjorde ju mig inte mindre spänd. Efter en god stunds ridning fick jag henne att släppa till och vi avslutade. Men det gjorde mig skitnervös inför morgondagen. Tänk om hon beter sig på samma sätt vid utprovningen! Då kan ju inte jag eller utprovaren bedömma vilken sadel som fungerar på hästen i arbete. Då har vi åkt ner i onödan och jag kommer inte hem med någon sadel pga att jag inte klarar av min häst.
Tänk om de tycker att jag är en jättedålig ryttare som inte klarar av min häst! Men samtidigt känner jag inte att jag kan skjuta på utprovningen längre eftersom jag behöver en bra sadel att kunna rida i. Dressyrsadeln jag har idag är inte bra för varken mig eller hästen.
Usch, vad jag har jag gett mig in på??? Ikväll ska jag och sambon till ridhuset och jag hoppas verkligen att hon sköter sig och att jag får till det…annars kommer jag att vara som en fiolsträng imorgon!
//I
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Genrepet ska gå dåligt dom är säkert vana vid att både ryttare och häst spänner sig så du får säkert all hjälp och stöd du behöver på plats. Tänk bara inte så mycket när du rider utan rid då brukar hästen slappna av bäst och vem vet det kanske blir ett jätte lyft med nya sadeln 

ja det är ingen där som kommer testa dina kunskaper som ryttare men förstår dig till fullo iaf.
Lycka till!/Linda
Kiara: Ja, dom säger så…Men i så fall ska det gå ännu sämre ikväll i ridhuset! *bävar*
Jag ska försöka att koppla bort hjärnan och bara rida….men det är inte så himla lätt!
Linda: Nej, det vet jag! Men ändå…
//I
Thea! det kommer gå superbra. sadelprovaren serju mest på hur sadeln ligger på ryggen, han kollar nog inte på om hästen arbetar rätt elelr inte =) du behöver inte oroa dig, du får väl bara varna honom att hon varit lite taggad på sistone!
ems: Tack för att du tror på mig!
Men det är ju under arbete sadeln ska passa, inte bara i stallgången! Därför måste sadlarna provridas för att man ska kunna göra en korrekt bedömning av hästens aktion under sadeln. För att göra en korrekt bedömning måste hästen komma till arbete! Det är DET jag är nervös för, att inte kunna komma till ridning. Å andra sidan kanske det är som Kiara säger…med rätt sadel på ryggen kanske det sker underverk.
//I
Thea! jo iofs, men man kan ju utesluta ganska många ändå..du kan inte rida lite extra hårt idag så hon är lite trött imorgon då? eller ge det där lugnande… fasen att jag alltid glömmer vad det heter! ska kolla upp med en vän och berättar sedan så ni får evta,
ems: Jo, jag ska rida henne lite extra idag. Det är bla därför vi ska åka till ridhuset, så den möjligheten finns. 
Lugnande….du menar en vanlig hederlig gummiklubba? 
//I
hahaha alla sätt är bra utom dom dåliga =)